eur:
395.08
usd:
370.9
bux:
65135.27
2024. április 19. péntek Emma

Modern belsejű Trabanthoz hasonlít a felújított HÉV-szerelvény

A BKV bemutatta a felújított HÉV szerelvények első prototípusát. Az Index újságírója szerint olyan, mintha egy Trabantot modern belsővel látnának el - de maradna benne a kétütemű motor.

"Elkészült a múlt héten egy prototípusa a felújított HÉV-szerelvényeknek. Ez egy darab három kocsiból álló vonat, amit mintának szánt a BKV, ott készült a műhelyt, így fogják felújítani az összeset, ha lesz erre pénz valamikor" - mondta Tenczer Gábor.

"Egyelőre ez félig készült el, a külső és a belső dizájn változott meg, kapott egy új festést. Egy elég érdekes világoszöld, retró színnel festették le, mondjuk a fekete ablakkeretet nem egészen értem, de nem néz ki rosszul. Vannak elég csiricsáré, citromsárga csíkok a kocsi elején, biztonságtechnikai okok miatt. Belülről viszont teljesen átalakították az utasteret, új ülések, utastér-elrendezés. Inkább emlékeztetett egy modern buszra a belső tér, mint a régi HÉV-re. Vannak felhajtható ülések, ha valaki bőrönddel jön, lesz az üléseknél konnektor, ahol lehet tölteni a laptopot, mobilt, lesz ingyen wifi, állítólag. A világítás sokkal korszerűbb, LED-es, az utastájékoztatás olyan, mint a buszokon, mindig ki lesz írva a következő állomás neve, a hangosbemondó-rendszer is teljesen új lesz, tehát sokkal utasbarátabb lesz" - írta le az Index újságírója.

Tenczer Gábor hozzátette: "azért mondtam, hogy félig készült el, mert egyelőre a külcsíny és a belső tér újult meg, a hajtás- és a gépészeti rendszer még mindig a régi, harminc-negyvenéves, NDK-s berendezésekből. Ez körülbelül olyan, mintha vettünk volna egy Trabantot, szépen kifestettük volna, a belseje kényelmesen, mindennel, GPS-el fel lenne szerelve, de még mindig ugyanaz a kétütemű motor pöfögne benne, mint amit a gyártósoron kapott."

"Ez az egy prototípus állítólag jövő tavasszal már fut, a szentendrei vonalon, hogy aztán a többivel mi lesz, egyáltalán felújítják-e. Ezt tartom valószínűnek, mert nem áll úgy jelenleg a Fővárosi Önkormányzat és a BKV, hogy ennek az öt-hat-tízszereséért vásároljon modern szerelvényeket. Tehát néhány éven belül elkezdődhet az összes HÉV-szerelvény lecserélése ilyenre, ha több pénz jut, akkor a hajtásrendszer cseréjével, ha kevesebb, akkor a mostani "Trabant-motorral". A hatvanmilliárdban benne van az is, hogy a külső biztonsági berendezéseket, irányítórendszereket is fel kellene újítani" - mondta az Index újságírója.

Hanganyag: Domanits András

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×