eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Egyentanítás helyett személyre szabott foglalkozásra van szükség

Ingerszegény környezetet jelent az iskola a csillogó szemű kisdiáknak, ha úgy érkezik az óvodából, hogy már tud írni és olvasni - véli az InfoRádió által megkérdezett klinikai és nevelés lélektani szakpszichológus. Gyarmathy Éva szerint nekik külön feladatokat kell adni az intézményben, de a pedagógiai módszerek erre, az egyénre szabott tanítás felé haladnak.

"Sajnos ezeknek a gyerekeknek, nem kevesen vannak, az iskola lényegében egy ingerszegény környezet, ahol nem tanul semmit, az idejét viszont elveszik, egy idő után jönnek a viselkedésproblémák, hiszen unatkozik, valamit keres. Az nem baj, hogy tud a gyerek írni-olvasni, az a baj, ha ezt az iskola nem tudja kezelni" - hangsúlyozta a klinikai és nevelés lélektani szakpszichológus.

Gyarmathy Éva hozzátette: "a szülőnek mindenképpen fel kell hívnia a tanító figyelmét arra, mit tud a gyerek és közösen kell megoldást találni, hogy mit csináljon, olvasson, rejtvényt fejtsen például."

"Vannak olyan programjaink, amelyekben átütő tehetségű, kiemelkedő fejlődésű gyerekeknek azt vezettük be, hogy nem az iskolába megy, hanem akár csak otthon a saját szintjén tevékenykedhet, ezen a napon legalább nem ingerszegény környezetben van" - jelezte a klinikai és nevelés lélektani szakpszichológus.

"Az elsős, csillogó szemű kisdiákok hetedikre-nyolcadikra már nem szeretnek iskolába járni, sőt a tanulást is sikerül megutáltatni velük, pedig az természetes tevékenység a gyerekek és a felnőttek életében is. Ennek az az oka, hogy az iskolát az átlagra találták ki, de a legtöbb gyereknek nem az, nem úgy, nem azon a szinten kellene a tanulás, ahogy azt az iskola adja. Ez egyre inkább ki fog derülni, nem sokáig lehet így csinálni, a gyerekek egyre többet fognak tudni, a digitális világban az érdeklődésüket ki tudják elégíteni. Egyre többfélébbek a gyerekek, sokféle tudással érkeznek az iskolába, nem lehet egyentanítást csinálni, sokkal inkább egyénre szabottságra van szükség. Nem egyéni tanításra, hanem olyan anyagokat kell adni, amelyek egyénre szabottak. Az iskolának fel kell nőnie a feladathoz, észre kell vennie, hogy a gyerekek - ahogy eddig is - egyre sokfélébbek, nem lehet a figyelmüket ugyanazzal anyaggal lekötni" - fejtette ki Gyarmathy Éva.

Hanganyag: Gál Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Kulcsfontosságú adat jött - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Kulcsfontosságú adat jött - Mutatjuk a tőzsdei reakciókat

Határozott emelkedéssel zártak tegnap az amerikai tőzsdék, amelyet vegyes mozgások követtek Ázsiában. A tegnapi zárás után jelentett az Apple, amelynek sikerült megverni az elemzői várakozásokat és története legnagyobb sajátrészvény-vásárlását jelentette be, így az iPhone-gyártó árfolyama jelentős pluszban indította a mai napot. Délután fontos munkaerőpiaci adat érkezett az USA-ból, az amerikai foglalkoztatottak létszámának emelkedése messze elmaradt a várakozásoktól, és jócskán csökkent az előző hónaphoz képest áprilisban. A tőzsdék a nap első felében is a pozitív tartományban mozogtak, majd a munkaerőpiaci adat után begyorsult az emelkedés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×