Vasárnaptól már nem csak a napközben, hanem éjszaka is lesznek olyan vonalak, ahol csak az első ajtón lehet felszállni a buszokra. A BKV az éjszakai buszok többségére is kiterjeszti az első ajtós felszállási rendszert, így csak az első ajtónál, jegy érvényesítésével vagy bérlet felmutatásával lehet felszállni.
A Budapesti Közlekedési Központ azt közölte: a hétfőre virradóra a többi között a 901, a 908, a 918, a 922, a 930 és a 931-es járaton várható változás. Szintén az első ajtón lehet majd felszállni a 960, a 963, a 964, a 990 és a 992-es buszokra, de a 994, a 996 és a 999 jelzésű éjszakai autóbuszokra is kiterjesztik az intézkedést. A 909-es, a 979-es és a 979A jelzésű éjszakai buszokra csak hét közben, a 900-as, a 956-os és a 968-as éjszakai járatok esetében pedig a szóló autóbuszokra kell az első ajtón felszállni. A közlemény szerint a 907-es, a 914-es, a 923-as, a 950-es, a 950A, a 973-as éjszakai autóbuszok - és a 2011 májusa óta éjszaka is közlekedő 6-os villamosok - felszállási rendje nem változik.
A nappal közlekedő első ajtós járatokon bevezetett rendszerhez képest változás, hogy aki a járművön akar jegyet venni, az nem a busz vezetőjétől, hanem az első ajtóban álló ellenőrtől veheti meg a szelvényt 400 forintért. A rendszer bevezetésével a BKK szerint már a felszállás előtt kiszűrhetőek a bliccelők. Az év eleje óta 16 vonalon vezették be az első ajtós felszállási rendszert.
Nemcsak az éjszakai közlekedésben lesznek változások a fővárosi buszközlekedésben, ugyanis péntekről forgalomba állt az Ikarus V187-es típusú busz. A mintegy 19 méter hosszú, alacsonypadlós, légkondicionált, EURO 5-ös motorral felszerelt csuklós autóbusz hétköznaponként a 7-es busz, hétvégén pedig a 109-es busz vonalán közlekedik.
A magyar gyártmányú autóbusz mozgáskorlátozottak számára is biztonságosan használható, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett jármű, az üzemanyag-tisztasági és zajkibocsátási normáknak is megfelel.
A BKV közbeszerzési eljárást követően kötött szerződéssel rendelkezik az Ikarus járművek vázjavítási és vázfelújítási munkáira. A vállalatnak a szerződés szerint lehetősége van a vázfelújítás idejére cserejármű igénybevételére a szerződéses partnertől. Ilyen csereautóbusz legkésőbb 2014 december közepéig lehet tagja a BKV járműparkjának.
Hanganyag: Szabó Gergõ