eur:
401.47
usd:
366
bux:
73707.74
2024. október 7. hétfő Amália

Elgázolta a 4-es metró az új kormányt? - lapszemle

A Népszabadság szerint jórészt a négyes metró építésénél talált, s már korábban is szóvá tett szabálytalanságok miatt az Európai Bizottság felfüggesztette a 2007-2009-es időszakra vonatkozó közlekedésfejlesztési pénzek kifizetését.

A Brüsszelben tárgyaló Fellegi Tamás szerint most gőzerővel folyik az egyeztetés az ügy rendezéséről. A Népszabadság úgy tudja, hogy a pénz nem veszett el, de a hiányosságokat pótolni kell, ezért fontos szempont, hogy a kormány maga is kivett a négyes metróprojektből egyes elemeket, és hogy a problémákat nem az EU könyvvizsgálói fedték fel, mert akkor a pénznek végleg búcsút lehetne inteni.

Több kórházban is azzal szembesültek a páciensek Kelet-Magyarországon, hogy noha reggel még elvitte őket kezelésre a betegszállító, délután már nem ment értük - számol be a Magyar Nemzet. A szállítócég csődbe ment, ezért átmenetileg mentőautókkal kellett fuvarozni a betegeket. A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete szerint összeomlás előtt áll az ágazat: azonnal pluszpénzre van szükség, vagy szigorítani kell az igénybevételt.

Az index.hu-n az olvasható: a választás utáni első munkanap első munkaóráiban elszámoltatással kezdte tevékenységét a XIV. kerületi megválasztott polgármestere, Papcsák Ferenc. A kormányzati és országos gazdasági ügyek elszámoltatásával megbízott kormánybiztos az önkormányzat középvezetőinél is az előző vezetés ügyeit firtatta. A portál információi szerint Papcsák teljes átvilágításba kezdett a zuglói városházán, és raportra hívta az önkormányzat főosztályvezetőit, valamint a volt polgármester titkárságát. Az 51 százalékkal megválasztott, országgyűlési képviselői mandátumot is betöltő Papcsák egyelőre csak magánemberként indíthatta el a gyors akcióját, hiszen kedden még a választási eredmények jogorvoslati ideje sem járt le, hivatali esküjét még nem tehette le.

A kilábalás jeleit mutatja a hazai szállítmányozói piac: egyik első ismérve az, hogy szinte eltűntek a piacról az eladó használt kamionok, holott korábban több száz darabos volt a készlet - írja a Napi Gazdaság. A cégek új autókat nem tudnak vásárolni, mert a bankok a korábbi önerő dupláját kérik. A nyugat-európai szállítmányozó társaságok egyébként is letarolták a piacot, a bedőlt magyarországi vállalkozásoktól visszavett teherautókat ugyanis viszonylag olcsón dobták piacra a lízingcégek.

Összesen 83 magyar cég került be a kelet-közép-európai ötszáz legnagyobb vállalat közé - közli a Világgazdaság. A Coface csoport által az árbevétel alapján készített rangsorból kiderül, a top 500 társaság összesített árbevétele 2009-ben mintegy 452 milliárd eurót tett ki. Ez 17 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A listán szereplő magyarországi vállalatok összvolumene mintegy 85 milliárd euró, szemben az előző év 96 milliárdjával. A legnagyobb tíz cég közé három magyar került be, a Mol, a Nokia, valamint az Audi.

A pénzcentrum.hu azt írja, hogy az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság által összesített statisztika szerint 784 ezer foglalkoztató teljesített Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lapon történő adatszolgáltatást, a biztosítottak száma a halmozódások kiszűrését követően 4,469 millió fő. A munkában töltött évek meghatározására a cégeknek minden évben kötelezően adatot kellett szolgáltatni a dolgozókról az előző év bér- és járulékfizetése alapján. Ezt idén utoljára április 30-ig kellett megtenni, ugyanis a Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lapos adatszolgáltatást január elsejével eltörölték. Az első negyedéves adatok szerint Magyarországon a magánnyugdíjpénztári tagok száma 3,045 millió, míg önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítással 1,31 millióan rendelkeznek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×