eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Képriport: a Fővám téren a fúrópajzs, de Pesten nehezebb lesz haladni

Hétfőn elérte a Fővám téri állomást a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa. Németh M. Tibor, a projekt szerkezetépítési főmérnöke az InfoRádiónak adott interjúban elmondta, hogy az északi pajzs egy-két napon belül indulhat el a Szent Gellért térről. Az építést ellenőrző Eurometro Kft. projektvezetője arról beszélt, hogy Pesten lényegesen nehezebben haladhatnak majd az alagútfúró pajzsok, mint a budai szakaszokon.

Elérte a Fővám téri állomást a 4-es metró fúrópajzsa hétfő délelőtt. A fúrópajzs hathetes munkával vágta keresztül magát a Duna alatt.

A DBR szerkezetépítési főmérnöke a helyszínen az InfoRádiónak elmondta: jelentősebb műszaki nehézség nélkül ért a pesti oldalra az alagútépítő pajzs, az állomás zökkenőmentesen fogadta a

berendezést. Hozzátette: az eddigiekhez képest egyszerre nagyobb betonfelület szakadt le, de a pajzs egy perc alatt átért a végső fázison.

Most egy segédszerkezettel nyomókeretet építenek, aminek a segítségével a pajzs továbbindulhat a Kálvin téri állomásra - közölte Németh M. Tibor.

A főmérnök kiemelte: az alagútfúró pajzs északi párja néhány napon belül nekivághat a folyó alatti háromszáz méteres szakasznak, és várhatóan 4-6 hét alatt ér át.

Pesten nehezebb lesz

Az építést ellenőrző Eurometro Kft. projektvezetője elmondta, hogy a 120 méter hosszú, 6 méter átmérőjű, 550 tonnás pajzs a fúrással egyidejűleg az alagút falazatát alkotó, összesen 50 ezer betontübinget is beépíti.

Bozsó Tamás emlékeztetett: több tízéves előkészítő munka után sikerült a budai oldalról átjönni Pestre, és műszakilag is nagy kihívás egy folyó alatt haladni.

{{keretes_cim}}

Súlyosan romlanak az Õrmezőn és környékén lakók életkörülményei, ha a 4-es metró kelenföldi állomásához kapcsolódó közlekedési létesítményeket a jelenlegi tervek szerint valósítják meg - mondta az InfoRádiónak a Levegő Munkacsoport elnöke. Lukács András hozzátette: szervezetüknek van egy alternatív javaslata és remélik, hogy ezzel sikerül a lakosság érdekeit figyelembe vevő, szakmailag megalapozott kompromisszumot kötni a fejlesztőkkel.

A projektvezető szerint Pesten lényegesen nehezebben haladhatnak majd az alagútfúró pajzsok, mint a budai szakaszokon, ugyanis váltakozó: homokos, kavicsos, iszapos és agyagos kőzeten keresztül kell fúrni. Itt mutatja meg igazán a pajzs, hogy mit tud - hangsúlyozta.

Bozsó Tamás arról is beszélt, hogy a pesti szakasz sűrűn beépített terület, ezért minden lehetőségre felkészülnek. Teljes monitoring rendszert építettek ki, amivel az érintett részeken több mint 750 házat figyelnek majd folyamatosan - tette hozzá. A projektvezető elmondta: a legkisebb süllyedést is észlelik, és a megfelelő homloknyomással tudják az épületeket szinten tartani.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság közölte: mindent megtesz annak érdekében, hogy az alagútépítés a pesti oldalon befejeződhessen 2010 első felére, és ezután a teljes vonalat birtokba vehessék a belső beépítők és vágányépítők.

Hanganyag: Farkas Dávid

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×