, a GKI Gazdaságkutató Rt. elnöke, az MSZP által megnevezett három miniszterelnök-jelölt egyike feleségével együtt sikeres Amway-hálózatot épített ki az elmúlt években - olvasható az Index egyik blogjában.
Az Amway az 1990-es évek legelején jelent meg Magyarországon. A cég elsősorban háztartási tisztítószereket és kozmetikumokat forgalmaz, eladási stratégiája teljes egészében a direkt értékesítésre, illetve a multilevel marketing (MLM) módszereire épül.
Az MLM kritikusai szerint a módszer alig burkolt piramisjáték, amelyben kizárólag a rendszer felső régióiban elhelyezkedő személyek járnak jól, hiszen részesednek a "piramis" alsóbb részein lévő ügynökök által megtermelt pénzből.
Mivel Vértes András is a rendszer felsőbb régiójába jutott, így már ő is profitál az "alatta" működő hálózatból. Mint a hír kapcsán az internetes fórumokban megjelenő hozzászólások is megemlítik, a multilevel marketing a családi-, baráti- és munkahelyi személyes kapcsolatokra alapozott direkt termékeladásokra épít. A rendszer lényege a bírálatok szerint, hogy maga a termék csak ürügy, a valódi jövedelem a tagok beszervezéséből és más kapcsolódó jövedelmekből jön, nem a termékforgalmazásból.
A direkt értékesítés sokak szemében lenézett tevékenységnek számít, egyrészt az MLM-rendszerek elutasítottsága miatt, másrészt pedig azért, mert lényegében a családi- és baráti kapcsolatokat kihasználva teremt pénzszerzési lehetőséget művelői számára.
MCC: megjelent a 2026-os Országos Gimnázium Rangsor






