eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

Egy hónapig lesz egyszerre lezárva a Szabadság és a Margit híd

Április 30-án kezdődnek meg a Margit híd felújításának forgalomkorlátozással járó munkálatai, a közúti forgalom 2010. szeptember 1-én indulhat el újra a hídon, amelynek állapota miatt a szakemberek évek óta sürgetik a rekonstrukciót.

Csaknem 15 milliárd forintba kerül majd a Margit híd felújítása - legalábbis az előzetes becslések szerint. Ma kerül a Fővárosi Kabinet elé a tervezet, amely a korábbi januári időpont helyett jövő év április 30-ától korlátozná a forgalmat a hídon.

Eszerint április végétől a felújítás ideje alatt az autósok elől teljesen lezárnák az átkelőt; a villamosok, a buszok, a kerékpárosok és a gyalogosok viszont továbbra is közlekedhetnének rajta. A tervezet szerint a hidat mindössze két-két napra zárnák le teljesen a forgalom elől májusban, illetve decemberben.

Erre a mintegy 300 millió forintra becsült ideiglenes villamospálya-építés, illetve az ideiglenes villamosforgalomra való átállás miatt van szükség. Összességében az ideiglenes villamosforgalom fenntartásának költségét 610 millió forintra becsülik. A rekonstrukció mintegy 9 milliárd forintos alapprogramjából hatmilliárd forintot az EU finanszírozna.

Egy hónapig lezárva egyszerre két híd

A tervezet - a korábbi változattól eltérően - csökkentené azt az időszakot, amely alatt a Szabadság híd és a Margit híd egyszerre lenne lezárva az autóforgalom elől. A jelenlegi változat szerint ez az időszak egy hónap lenne.

A szakemberek évek óta sürgetik a híd felújítását, az első rekonstrukciós tervek már 1999-ben elkészültek. Azóta a híd állapota rohamosan romlott, a karbantartásért felelős közterület-fenntartó ideiglenes munkákkal próbálta helyreállítani a hibákat.

2003-ban zajlott egy mindenre kiterjedő, részletes hídvizsgálat, amely rámutatott az átkelő gyenge pontjaira. Ilyen pedig akadt bőven - a felújításra viszont nem volt pénz, így továbbra is átmeneti megoldásokat kellett találniuk a szakembereknek.

2006 tavaszán a Combino villamosok érkezése miatt felújították a felsővezeték-hálózatot, ám a vezetékek súlya miatt július közepén kidőlt két tartóoszlop a Margit hídon. Ezt követően az összes oszlopot megerősítették.

Életveszélyes vagy sem?

Aztán tavaly februárban több sajtóorgánum is - szakemberekre hivatkozva - arról cikkezett, hogy életveszélyes a Margit híd. A folyamatosan rozsdásodó pályalemezeket több mint 250 helyen dúcolták alá. A szakértők akkor úgy vélték: a híd pályateste bármikor beszakadhat egy nagy súlyú jármű alatt.

A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. műszaki igazgatója hangsúlyozta: a híd nem életveszélyes. Azt azonban Schulek János is elismerte, hogy az 1947-48-ban újjáépített szerkezet erőteljesen elhasználódott. Aztán tavaly augusztus közepén a híd betonburkolatának egy része kezdett potyogni, a szakemberek közölték: folyamatosan figyelik az átkelő állapotát, ám hasonló esetek bármikor előfordulhatnak.

A városvezetés az utóbbi egy évben hol azt nyilatkozta, hogy összehangolja a Szabadság híd és a Margit híd felújítását, hol pedig az utóbbi átkelő rekonstrukciójának sürgősségét hangsúlyozta. A Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslat a későbbi, április 30-i időpontot jelöli meg, ekkortól zárnák le az autók elől a Margit hidat.

Az előterjesztés több olyan tényezővel is számol, amely miatt csúszhatnak a híd felújítási munkálatai. Ilyen például a kivitelezői közbeszerzési eljárás eredményhirdetésének elhúzódása, a váratlanul magas ajánlati ár és az is, hogy a II. kerület hozzájárulása nélkül kitolódhat az engedélyezési eljárás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Borzasztó szerencséje volt  - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

"Borzasztó szerencséje volt" - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

Fejsérülést, kulcscsontsérülést, sebeket, zúzódásokat szenvedett az a férfi, akinek sikerült kiúsznia a szombat éjjeli verőcei hajókatasztrófa után. A polgármester szerint hatalmas szerencséje is volt.

A német gazdaság vagy a válogatott pörög majd jobban az Eb-n?

A 2006-os labdarúgó-világbajnokságra tündérmeseként emlékeznek vissza Németországban, a válogatott bronzérme mellett a gazdasági hatások miatt is. Sokan hasonlóban reménykednek idén nyáron is, ám sok mindentől függ, hogy a tündérmese megismétlődik-e.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína jelezte, hogy az USA és az EU által bevezetett kereskedelmi korlátozások megtorlásaként dömpingellenes vizsgálatot indít az európai és amerikai vegyianyag-behozat területén. A kereskedelmi minisztérium vasárnap bejelentette, hogy vizsgálja a fogyasztói elektronikai és autóiparban széles körben használt hőre lágyuló polioximetilén-kopolimer behozatalát az EU-ból, az Egyesült Államokból, Japánból és Tajvanról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×