A Máv Cargo őrizetbe vett vezetője, Kovács Imre nem érti, hogy miért indult ellene eljárás a vasúti kocsik értékesítése miatt. A rendőrség hűtlen kezelés miatt indított eljárást a cég vezetője és két társa ellen.
Mint a vezérigazgató-helyettes az InfoRádiónak elmondta, rövid tájékoztatást kaptak őrizetbe vételükkor, eszerint ócskavasnak adtak el kétezer vasúti kocsit 2003-ban, és amennyiben ezeket fölújíttatták volna, 1,4 milliárd forintos eszközpark állna a rendelkezésükre. Kovács Imre hozzátette, mindezt öt évvel azután állapította meg egy szakértő, hogy szétbontották a kocsikat.
Ez az akció ugyanakkor csak egy hosszú folyamatnak egyik eleme volt - mutatott rá a vezető, hozzátéve: a sajtóban az üggyel kapcsolatban mindenki 2002-2003-ról beszélt, de voltak ennek előzményei is. Rámutatott, ő 2002-ben még a GYSEV-nél dolgozott, és 2003. január elsejével került a MÁV árufuvarozási üzletágának élére. Ezért sem lehet igaz, hogy mindenről ő döntött - jegyezte meg.
Kovács Imre állítja, minden szétbontott kocsiról fényképe van, és ezekből megállapítható, hol álltak, milyen állapotban voltak. A képeken a roncstelepeken veszteglő, Ifa és Zil típusú kocsik láthatóak. Felújítani talán fel lehetett volna őket, de használni már nem - véli a vezérigazgató-helyettes.
Kovács Imre arra is emlékeztetett, hogy a MÁV-nak húsz évvel ezelőtti csúcsidőszakában 76 ezer kocsija volt. 2003-ra, mire ő a céghez került, ez 15 ezerre csökkent. Azaz 15 év alatt 60 ezer vasúti kocsit selejteztek le.
Kavicsot már nem fuvarozik olyan mennyiségben a MÁV, hogy sok erre használt kocsira szükség legyen, nem duplafalú tartálykocsikat már nem lehet forgalmazni. Azaz számos olyan kocsifajta volt, amelyet le kellett selejtezni egész Európában, habár még működőképesek voltak - tette hozzá mindehhez Kovács Imre.
A kocsik eladása miatt őrizetbe vett vezérigazgató-helyettes szerint használati értékük már egyáltalán nem lett volna a felújított vasúti kocsiknak.
Hanganyag: Kálló Izabella