Mégsem lesz szellemhíd Magyarország legújabb hídja, hiszen az évek óta tartó tárgyalások, ha nem is kompromisszumot, de mindenesetre valamifajta megegyezést sejtetnek. A Megyeri hidat ugyanis csak akkor lehet forgalomba helyezni, ha a felépül mellette egy úgynevezett kis híd, ami Szigetmonostort és Szentendrét kötné össze.
Erre azért van szükség, mert a Megyeri hídról egy lehajtó építése túlzott többletköltséggel járt volna - mondta az InfoRádiónak Szigetmonostor polgármestere. Molnár Zsolt hozzátette: a kis híd helyét kell megtalálni, ez ügyben tárgyalnak évek óta Szentendre város önkormányzatával.
Két változat
Leginkább a Határ csárdai helyszín felelne meg, hiszen megfelelő távolságban van a vízbázis- és a természetvédelmi terület határától is, a kishidat azonban itt szeretné a legkevésbé felépíteni Szentendre - mondta a polgármester.
A Postás strand közelében még meg lehetne építeni a hidat, ez azonban a legdélebbi pont, ahol elkészülhet az átkelő - fűzte hozzá Molnár Zsolt, megjegyezve: Szigetmonostor önkormányzata kompromisszumra kész, és várja a szentendrei testület döntését.
Szentendre polgármestere, Dietz Ferenc az InfoRádiónak elmondta: a keddi testületi ülésen napirendre került a jövőbeni kis híd helyének meghatározása. Négy variációról tárgyaltak, melyből az úgynevezett A és D tervet fogadták el.
Az A variáció értelmében a Határ csárda magasságában egy gyalogos, kerékpáros híd kerülne megépítésre, a D változat szerint a strandtól délre kerülne az átkelő - mondta a Diezt Ferenc.
A szentendrei polgármester közölte: most Szigetmonostor önkormányzatának kell végiggondolnia a lehetőségeket. Dietz Ferenc bízik abban, hogy a hét második felében elindulhatnak a háromoldalú tárgyalások Szigetmonostor, Szentendre és Csepi Lajos szakállamtitkár között.
Előbb kellett volna
A kis híd kérdése viszont csak egy a sok közül, hiszen a bevezető utak hiánya a szakértők szerint közlekedési káoszt okozhat, amint a hidat átadják a forgalomnak. Derce Tamás, Újpest polgármestere az InfoRádiónak úgy fogalmazott: a beruházás kezdetekor kellett volna kivizsgálni, hogy mennyire válhatnak balesetveszélyessé azok a csomópontok, ahová a híd forgalma torkollik.
Derce Tamás hozzátette: az újpesti önkormányzat megtagadta a szakhatósági engedély kiadását, de ezt a híd átadását engedélyező hatóság nem köteles figyelembe venni.
Az engedélyezési eljárást folytató Nemzeti Közlekedési Hatóság szeptember 15-én tart helyszíni szemlét, az ügyben érintett önkormányzatok bevonásával.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban