eur:
400.5
usd:
367.39
bux:
74472.43
2024. október 15. kedd Teréz

Hatalmas pénzről dönt a fúrópajzsok helyzete

A 4-es metró alagútjának fúrópajzsát a közlekedési hatóság körülbelül két hete állíttatta le, mert hiányzott egy átkötő alagút építési engedélye. A kivitelező BAMCO konzorcium ugyan nem tartja szükségesnek az adott műtárgyra az engedélyt, de a fúrópajzs leállt a Gellért téren.

Tíz nappal később azonban, hétfőn este mindenféle engedély nélkül újraindította a fúrást, amit a beruházó azonnal jelzett a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. A szervezet az augusztus 20-i nemzeti ünnep miatt csütörtökre tűzte ki a sürgős helyszíni szemle időpontját, hogy megbizonyosodjon arról, elérték-e a fúrással azt a területet, amelyre nincs építési engedély.

A hatóság közleménye szerint bebizonyosodott, hogy a fúrópajzs körülbelül tíz méterrel túlhaladt a leállítási szelvényen, vagyis hatósági jóváhagyás nélkül kezdődött meg az átkötési alagút építése. Ez hatósági szempontból ugyanazt jelenti, mintha valaki engedély nélkül építene házára egy második szintet. Az NKH az adatok feldolgozása után hozza meg az érdemi döntést. Ha jogszerűtlennek találják a BAMCO eljárását, egymillió forintos bírságot szabhatnak ki rá.

A bírságot mindannyiszor megfizettetik, valahányszor jogsértés tapasztalnak - mondta korábban az NKH főigazgatója, Lovas Károly.

Még a többszörös bírság összegét is messze meghaladja azonban az az összeg, amelyről e vita kapcsán szó lehet. A fúrópajzsnak ugyanis a Duna alatt mindenképpen meg kell állnia, mert késik a Gellért tér utáni következő megálló, a Fővám téri építése.

A BAMCO-nak az állásidőre költségtérítés jár, mégpedig annál több, minél hosszabban kell várakoznia a fúrással. A Gellért téri leállásra ugyanakkor nem kap költségtérítést, ezért az az érdeke, hogy mielőbb beérjen a Duna alá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Palócz Éva: a kereskedelmi háborúnak soha nincsenek győztesei

Palócz Éva: a kereskedelmi háborúnak soha nincsenek győztesei

Ha lesz is egyfajta megállapodás Kína és az EU között, annak ellenére az európai gépjárműipar elég nagy gondban van hosszú távon is – mondta Palócz Éva, a Kopint-Tárki vezérigazgatója. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a növekedési kilátásokról, az inflációs veszélyekről és az amerikai elnökválasztás kockázatairól is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.15. kedd, 18:00
Vitézy Dávid
a Főváros Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×