A helikopter egy kétéves, égési sérült gyermekkel Budapestre tartott Paksról, amikor a gép 300 méteres magasságból egy gabonatáblába zuhant.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője a baleset után azt közölte, hogy nemzetközi vizsgálóbizottság alakult a helikopterbaleset körülményeinek kiderítésére. Bajkó Erika közlése szerint a roncsot és az összes fellelhető darabját a tököli repülőtér egyik, erre a célra kiürített hangárjába szállították a mindenre kiterjedő szakértői vizsgálat elvégzéséhez.
A szóvivő hozzátette: a helikopter nem rendelkezett a klasszikus értelemben vett fekete dobozzal. Fedélzeti számítógépe volt, amelynek a memóriája rögzített olyan adatokat, amelyekből elsosorban a helikopter műszaki állapotára tudnak következtetni a szakértők.
Korábban Túri Péter, a szerencsétlenül járt helikoptert üzemeltető kht. ügyvezető igazgatója azt mondta: a balesetet vélhetően a két hajtómű szokatlan, egyidejű leállása okozhatta.
Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője közleményben tudatta: Hatala János pilótát az Országos Mentőszolgálat és a Légimentő Kht. saját halottjának tekinti, temetéséről később intézkednek.
Sárváry András, a Péterfy Sándor utcai kórház baleseti központjának szakmai igazgatója az MTI-nek elmondta: a pilóta több olyan súlyos sérülést szenvedett, ami miatt kevés esélye volt a túlélésre. A kórház dolgozói minden erőfeszítésük ellenére nem tudták megmenteni az életét.