Az 1-es és 3-as villamos fejlesztési tervével kapcsolatban több problémát is lát a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), aminek szóvivője az InfoRádiónak elmondta: 44 milliárd forintból 20 kilométer autópályát lehetne építeni Magyarországon, vagy Káposztásmegyerig meg lehetne hosszabbítani a 3-as metrót.
Vitézy Dávid hozzátette: a BKV 5-700 millió forintból újítja fel a villamospályákat, ám ebben a fejlesztési javaslatban ugyanez másfél milliárdra van beárazva.
A VEKE kifogásolja azt is, hogy az 1-es villamos csak a Budafoki, nem pedig a Fehérvári útig fog elmenni, a végállomásra pedig 800 millió forintot költenének. A 3-as villamos nyomvonalával sem értenek egyet, mivel az a jelenlegi terv szerint elkerülné a pesterzsébeti lakótelepeket. Az egyesület szóvivője szerint, ha Pesterzsébet közepén, a Topánka utcai nyomvonalon vinnék el a villamost, 25 százalékkal több utast lehetne elérni.
Az egyesület szakmai javaslatait már a Fővárosi Közgyűlés SZDSZ- és Fidesz-frakciója is elfogadta, a döntés nyár végén fog megszületni.
Vitézy Dávid hozzátette: a kötöttpályás közlekedésé a jövő - ha erre a célra 44 milliárd forintot fognak elkölteni, akkor abból lehetőleg minél több fejlesztés valósuljon meg.
Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa