Ikvai-Szabó Imre, a pénzügyekért felelős SZDSZ-es, és Hagyó Miklós, a város üzemeltetésért felelős szocialista főpolgármester-helyettes azt mondta: 2010-ig ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV-nak ne legyen adózás előtti vesztesége.
A városháza kommunikációs igazgatója emlékeztetett: az összeg megfelel az Európai Parlament és Tanács személyszállítási közszolgáltatási rendeletének, a veszteségfinanszírozási szemléletnek, illetve a konvergenciaprogram azon tételének, hogy a BKV valós költségeit el kell ismerni.
Nyáry Krisztián elmondta: az elmúlt három évben nem emelkedett a BKV állami normatív támogatása, a nyugdíjasok árkiegészítésének mértéke, miközben nőttek a költségek, és több lett a nyugdíjas is. Hozzátette: a MÁV-tól eltérően a BKV nem igényelheti vissza az üzemanyag áfáját sem.
Pénteken a BKV vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy éves szinten mintegy kétmilliárd forintos megtakarítást remél a BKV a várhatóan a nyár végén bevezetendő új paraméterkönyve, menetrendje révén.
A Főpolgármesteri Kabinet elveiben egyetértett a közlekedési társaság által benyújtott javaslattal. Ezt tovább finomítva terjesztik a cég vezető testületei, illetve a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága elé, amely április 16-án tárgyalja azt.
Hanganyag: Tenczer Gábor