A fővárosi és kerületi szabályozási tervekben meghatározott fejlesztéseket csak úgy lehet megvalósítani, ha azzal párhuzamosan bővítik a dél-budapesti infrastruktúrahálózatot is - mondta az InfoRádiónak a megbízott főépítész.
Beleznay Éva közölte: mivel a három nagy beruházás - a kopaszi-gáti, a csepeli szigetcsúcsánál tervezett, valamint a nagyvásártelepi - mellett újabb fejlesztések is körvonalazódnak, az illetékesek szerint nem egyedi projektekben és kerületi szabályozási tervekben, hanem az egész térségre vonatkozóan érdemes gondolkodni.
Erről állapodtak meg a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettessel az érintett kerületek polgármesterei. A városrészek önkormányzatai most a közös fejlesztésről szóló együttműködési megállapodás-tervezetet véleményezik, amelyben azt határozzák meg, hogy az adott térségben mekkora közúti terhelést jelenthet a fejlesztés - fűzte hozzá Budapest megbízott főépítésze.
Ki fizet?
Az infrastruktúra bővítésére az állami források mellett a fejlesztőktől is érkezik majd pénz, hogy pontosan honnan és mennyi, az a következő hónapokban derülhet ki - mondta Beleznay Éva.
A fővárosi tervekben két híd megépítése szerepel: az egyik a Galvani híd és Albertfalva között, a másik pedig ettől északra, a Nagyvásártelep és a csepeli szabadkikötő vonalában. Ezek közül az egyiknek már a fejlesztések megkezdésével egy időben meg kell épülnie - közölte Budapest megbízott főépítésze.
Beleznay Éva hozzátette: öt éven belül nem lesz újabb Duna-híd, öt-tíz éven belül azonban lehetőség lesz arra, hogy új átkelő épüljön a folyón. Városszerkezeti szempontból a déli híd jelentősége nagyobb, az északi mellett pedig az szól, hogy közelebb lenne az M0-shoz, illetve az M1-M7-es közös szakaszához - fűzte hozzá a megbízott főépítész.
Hanganyag: Tenczer Gábor