A vasúttársaság azt szerette volna, ha az érdekképviselet által meghirdetett országos munkabeszüntetés ideje alatt a szerelvények 20 százaléka, azaz 650 szerelvény közlekedjen, az érdekképviselet vezetői elutasították ezt.
A megbeszélésen eredménytelenül egyeztettek a szakszervezet által követelt béremelés mértékéről is. Az érdekképviselet a 2008-ra ajánlott bérfejlesztésen felül 10 százalékos, visszamenőleges emelést vár 2007 júliusától, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig dolgozónként 250 ezer forint egyszeri kifizetést követel.
A vasúttársaság jogszerűtlennek nevezte a hajnali 3 órakor kezdődött, határozatlan ideig tartó munkabeszüntetést és nem tartja elfogadhatónak a követelést.
Kavalecz Imre közölte: az eddigi felmérések alapján a forgalmi irányítók 9, a MÁV Gépészeti Zrt.-nél pedig az alkalmozottak 20 százaléka sztrájkol - közölte a MÁV sajtófőnöke. Kavalecz Imre úgy vélte: a budapesti elővárosi vasútvonalakon várhatóan óránként indulhatnak vonatok.
A MÁV sajtófőnöke azt közölte: a Déli pályaudvar fogadja és indítja a dunántúli vonatokat, de a Keleti és Nyugati pályaudvaron továbbra sem teljes körű a vonatközlekedés.
Kavalecz Imre hozzátette: járnak szerelvények az északi- és a dél-balatoni vonalakon, és van vonatforgalom Budapest-Pécs között is. A Tiszántúlon, főként Északlelet-Magyarországon akadozik a vonatközlekedés.
Sikeresnek tartja a munkabeszüntetést az érdekképviselet vezetője. Gaskó István az InfoRádióban azt mondta: hajnalban a vasúti dolgozók mintegy 70 százaléka csatlakozott a felhívásukhoz.
Hanganyag: Sigmond Árpád