A harckocsit a tüntetők hétfő délután a budapesti Városháza parkban indították be, majd a Károly körúton indultak el vele a rendőrök felé.
Holló József azt is megemlítette, hogy a harckocsi tankjába csak egészen minimális mennyiségű üzemanyagot töltöttek, emiatt állt meg mintegy 100 méter megtétele után.
A főigazgató a T-34-es harckocsi védelmét szolgáló óvintézkedések sorában említette azt, hogy a kiállítást megelőzően még a tank elektromos zsinórzatát is eltávolították.
A főigazgató azt mondta: a járművet azért lehetett elindítani és az utcára kormányozni, mert valakik teljesen új akkumulátorokat hoztak magukkal a Városháza elé, és azt szakszerűen be is szerelték a tankba.
A szerelés szakszerűségére jellemző, hogy az elkövetők az eltávolított zsinórzatot is pótolták, valamint a helyszínre magukkal hozott két, személyautóknál használatos akkumulátort is sorba kötöttek, hogy a megfelelő teljesítményt el tudják érni.
Holló József az esetről szólva mindvégig köztörvényes bűncselekményről, egészen pontosan műtárgylopásról beszélt.
Ennek indoklásául azt is elmondta, hogy a tank többszörösen le volt zárva: egyrészt az úgynevezett toronykulccsal, másrészt lakattal is.
Az elkövetők a lakatot szétfűrészelték, hogy behatolhassanak a járműbe - tette hozzá.
Tettüket azt követően hajtották végre, hogy a kiállítás védelmére a Miniszterelnöki Hivatal által biztosított szakembereket a tömeg szabályosan "elsöpörte" - mondta.
Holló József arról is beszámolt, hogy szemtanúk állítása szerint a T-34-es tankot egy idős ember vezette, aki koránál fogva talán korábban is vezetett ilyen típusú harcjárművet.
Erre azért lehetett módja, mert a Magyar Néphadseregben egészen a '70-es évekig rendszeresítve volt ez a típus - emlékeztetett.
Holló József úgy fogalmazott: el nem tudták képzelni, hogy ilyen esetre fel kellene készülniük.
{{keretes_cim}}
A T-34-es egy szovjet fejlesztésű, közepes méretű harckocsi, melyet elsősorban a második világháború idején, 1941 és 1945 között vetettek be. A második világháború egyik legjobb harckocsi típusának fejlesztését 1937-ben kezdték el. Forradalmian új konstrukció volt: döntött páncélzatú test, amelyet hegesztéssel szereltek össze; öntéses eljárással készült torony. Nagy előnye volt a típusnak, hogy az egyszerű technológia miatt kevésbé képzett személyzet is elvégezhette az összeszerelést, és a harctéren is könnyen javítható volt. Lánctalpai szélesek voltak, így nehéz terepen is gyorsan mozgott. A 6,62 méter hosszú tankot egy 500 lóerős dízelmotor hajtotta, amely 350 kilométeres hatótávot eredményezett.