Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda

A környezetvédelmi felügyelőségek miatt csúszik a körgyűrű építése

A környezetvédelmi hatóság hibája miatt kell leállítani az M0-ás autópálya építését mondta el az InfoRádiónak Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya Rt. környezetvédelmi szakértője.

Rossz helyen szerepeltette az első és másodfokon eljáró környezetvédelmi hatóság, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szektorán, a 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszon az egyik tervezett csomópontot mégsem építik meg.

Ez volt az a formai hiba, amely miatt szeptember végén a Fővárosi Bíróság hatályon kívül helyezte a 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, majd a Közlekedési Főfelügyelet felfüggesztette az építkezést.

Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya Rt. környezetvédelmi szakértője elmondta, hogy az engedélyeztetési eljárás előtt elkészített környezeti hatástanulmányban még szerepelt a kérdéses csomópont, a környezetvédelmi engedélyben azonban a korábbi közmeghallgatások és egyeztetések eredményeként már nem.

A környezetvédelmi engedélyből már kimaradt a Timúr utcai csomópont.

Simonyi Ágnes hozzátette, hogy a környezetvédelmi engedélyt első fokon a Közép Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség, másodfokon pedig az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség készítette.

Az említett csomópontot mindkét hatósági szerv a Fővárosi Bíróság által kifogásolt helyen szerepeltette. A Közlekedési Főfelügyelet egyébként pénteken már megindította az új építési engedélyezési eljárást.

A Nemzeti Autópálya Rt. egyelőre nem tervezi, hogy kártérítést igényel a hibázó hatóságoktól. Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője azt mondta: arról nincsenek számításaik, hogy mennyibe kerül az építés 60 napos leállítása.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Egy kis csendes-óceáni sziget az orosz árnyékflotta legújabb bázisa

Egy kis csendes-óceáni sziget az orosz árnyékflotta legújabb bázisa

A távoli Cook-szigeteken, egy pizzéria mellett működik a világ egyik leggyorsabban fejlődő hajózási nyilvántartó irodája. A hírek szerint nem véletlenül szárnyal épp itt ez a vállalkozás: nyilvánosságra került, mennyiért és hogyan kerülhetnek ide akár orosz és iráni, de észak-koreai tankerek is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×