Ezt a jó ötletet a kényszerűség hozta, hiszen a belvárosi üzletprivatizáció során sok helyiséget nem szakmai befektető vásárolt meg, hanem befektetők, akik sokszor nem tudták azokat továbbértékesíteni - vázolta a kiinduló helyzetet Steiner Pál.
Ezek a kirakatok üresen álltak, senki sem takarította, és időnként plakátokkal ragasztották le őket, így rendkívüli módon rontották a városképet.
Az V. kerület polgármestere elmondta: az akcióra közel hetvenen pályáztak, főleg fiatal művészek, illetve nonprofit és társadalmi szervezetek. Az első nyertest, a Bodza Csoport nevű képzőművész-csoportot egy zsűri választotta ki.
A pályázaton első körben huszonketten rendezhetnek be egy-egy kirakatot három hónapra, ezután újabb pályázatot írnak ki - tette hozzá Steiner Pál.
Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár