A közelmúltban az Opel Zafira típusú dízelautója ellen merült fel a gyanú, hogy a Volkswagenhez hasonló módszer alapján, a gyártók a Zafirát olyan berendezéssel látták el, amelynek célja a károsanyag-tisztítás működésének manipulálása volt. Így most az amerikai General Motors hatáskörébe tartozó Opel is felsorakozott azon autógyárak mögé, amelyeket az Egyesült Államokban per fenyeget az emissziós adatok meghamisítása miatt.
A német Volkswagen és a japán Mitsubishi után a luxuskocsik gyártására szakosodott stuttgarti Daimler ellen is az amerikai hatóságok jogi eljárást készítenek elő.
Hogy mindez a jövőben ne fordulhasson elő és az érintett cégek eleget tegyenek a manipulált berendezések ingyenes módosítására tett ígéreteiknek, Berlinben a közlekedésügyi minisztérium szakemberekből álló bizottságot hozott létre.
Miután az olasz Fiat autógyárról is elterjedtek a hírek, hogy szépítette diesel-motorral meghajtott autóinak károsanyag-kibocsátási adatait, Alexander Dobrindt közlekedésügyi miniszter az általa vezetett testület elé kérette a Fiat képviselőit. Miután Dobrindt tárgyalt az Opel megbízottaival és nemcsak a Zafira, hanem az Astra típus esetében is újabb ellenőrzést rendelt el, hiába várta a Fiat küldötteit.
Az olasz autógyár röviddel a megbeszélt időpont után ügyvédei útján értesítette a német minisztert, hogy kizárólag a római illetékesekre tartozik, hogy a Fiat gyártmányai megfelelnek-e az Európai Unió emissziós előírásainak.
Alexander Dobrindt a lépést határozottan sértőnek minősítette és megütközését fejezte ki, egyben pedig utalt arra, hogy a berlini szakbizottság megítélése szerint számos jel vall arra, hogy a Fiat legújabb modelljei nem felelnek meg az uniós előírásoknak.