A béremelési tárgyalások legutóbbi fordulóján sem sikerült megállapodásra jutni, ezért a szakszervezet ismét sztrájkot hirdetett.
Már ma délután leáll a teherforgalom, éjféltől pedig a személyvonatok sem közlekednek, ami zűrzavart okoz az európai összeköttetésekben is. A munkabeszüntetés csütörtök késő este ér véget. A mozdonyvezetők szakszervezetének elnöke, Claus Weselsky nem titkolta, hogy további sztrájkokkal kell számolni, ha a vasút igazgatósága nem hajlik meg a követelés előtt.
A kompromisszum kidolgozását nehezíti, hogy korábban a tarifa tárgyalásokat a vasutas és közjármű-szakszervezettel bonyolították, egy ideje azonban az eddig alig 3 ezer mozdonyvezetőt tömörítő ágazati szakszervezet is el szeretné érni, hogy képviselői is kialkudhassanak béremelést, ezúttal amit a vasúttársaság ellenez.
A helyzet erősen hasonlít a Lufthansánál történt munkabeszüntetési akciókra, amikor a kizárólag a pilóták érdekeiben fellépő szakszervezet megbénította a legnagyobb német légitársaság teljes forgalmát.
A ma kezdődő vasutas-sztrájk nemcsak a személyi forgalomban okoz majd komoly fennakadásokat, hanem óriási anyagi veszteséggel is jár, mert - mint a Német Ipar- és Kereskedelmi Kamara szóvivője fogalmazott - az áruszállítás több napos elakadása több millió eurós kárt okoz a gazdasági életnek.
Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat