A légiutas-kísérők érdekeit képviselő szakszervezet az eddiginél határozottabban akar fellépni a Lufthansával szemben követeléseinek érvényesítésére, ezért péntekre egész napra kiterjedő sztrájkot hirdetett valamennyi német repülőtéren. Az akciónak komoly kihatása lesz a nemzetközi légi forgalomra is, mert a repülőtereken veszteglő Lufthansa-gépek miatt csak nehezen tudják fogadni és indítani más társaságok járatait is.
A Lufthansa számára leginkább nyereséges tengerentúli, valamint ázsiai járatok nagy részét már csütörtökön törölni kényszerült. A sztrájk ezúttal már a frankfurti, a berlini, a müncheni, a düsseldorfi, a stuttgarti és a hamburgi repülőteret is érinteni fogja.
A felek változatlanul egymást vádolják a patthelyzet kialakulásáért. A szakszervezet a Lufthansa 19 ezer légiutas-kísérője számára 5 százalékos béremelést követel, de a cég legfeljebb 3 százalékba egyezne bele.
Az alkalmazottak érdekképviselete emellett megpróbálja rábírni a légitársaságot, hogy tegyen le arról a tervéről, amely a stewardessek és stewardok egy részének - alacsonyabb fizetés mellett - a cég leányvállalatához történő áthelyezésére irányul. A Lufthansa azzal érvel, hogy kiadásai 22 százalékkal haladják meg a versenytársainál mutatkozó szintet, következésképpen csak nagyszabású takarékosság révén tud tartósan talpon maradni a fapados légitársaságok mellett. Így a légiutas-kísérőktől az eddiginél hosszabb munkaidőt követel, arra az esetre, ha a szakszervezet elfogadja a 3 százalékos béremelést.
A hangulatot tovább rontja a Lufthansa élén álló Christoph Franz azon kijelentése, amely szerint neki van ideje, mert ha a sztrájkok miatt a cég tönkre megy, ö bármikor talál új elhelyezkedési lehetőséget, a légiutas-kísérők viszont nem.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban