Annak ellenére, hogy az internet súlyos csapást mért a nyomtatott sajtóra, a lemeziparra, a hirdetési lapokra, a TV, köszöni szépen, jól van - derül ki az Economist tanulmányából.
A televíziónak - mivel sok ember még mindig szeret nagy eseményeket élőben nézni - még az is sikerül, hogy időről-időre elvigye a felhasználókat az online médiumoktól. A We7 nevű brit zenesugárzó oldal gazdái például tavaly felfedezték, hogy az egyik szombat esti sávban látványosan leesett a látogatók száma. De nem szerverhiba volt az ok, hanem Susan Boyle, az éppen akkor sugárzott Britain's Got Talent tévés tehetségkutató műsorban.
A tévé és a sport házassága pedig egyenesen a mennyben köttetett - mindkét fél számára. A drukkerek élő műsorokat akarnak látni, és hajlandóak fizetni ezért, így a tévé sokkal több bevételt hoz a kluboknak az óceán mindkét partján, mintha csak jegyeket, sálakat, pólókat és bögréket árulnának - jegyzi meg a magazin.
Figyelemre méltó az is, hogy a gazdasági válság ellenére a fizetős tévécégek nem veszítenek, hanem szereznek előfizetőket - az Egyesült Államokban tavaly például kétmilliót, és a nézők az egyéb médiumok terjedése ellenére sem fordulnak el a tévétől.
A régi médiumnak számító TV immunitását egyrészt a médium természete, másrészt a kényelmi szempontok, harmadrészt pedig az új üzleti modellek adják - írja az Economist. Míg az újságolvasók csak a nekik érdekes cikkeket olvassák el a lapok ingyenes online oldalain, és a zeneletöltők már inkább csak egyes dalokat, nem pedig egész albumokat hallgatnak, a tévéműsorokból a nézők nem veszik ki a legjobb öt percet.
Még ha teheti is, a legtöbb ember akkor sem azzal tölti idejét, hogy esténként online lejátszási listát állítson össze az interaktív lejátszó oldalakon tévéműsorokból, vagy, hogy az illegális letöltő oldalak linkjei között kutasson, hanem inkább bekapcsolja a dobozt. Az internet nem a tévé létét fenyegeti, hanem a kisebb költségvetésű műsorokét, miközben a főleg amerikai gyártású, nagy tévésorozatok a korábbiaknál sokkal jobb minőségűek és több nézőt vonzanak. Elég csak a Lostra, a Dr House-ra, a 24-re, vagy Maffiózókra gondolni.
A cégek felismerték, jobb, ha saját maguk teszik fel a tartalmat az internetre, és teszik az elérhetővé a mobiltelefonok és médialejátszók számára is. Bár az interneten ingyen nézhető, vagy onnan letölthető video továbbra is veszélyt jelent, de a megfelelő módon kialakított árakkal, vagy előfizetési rendszerrel meg tudják tartani fogyasztóikat. Az ESPN sporthálózat online is közvetít meccseket, de a pénzt nem a nézőktől, hanem az internetszolgáltatóktól szedi be. A netes közösségi oldalakon folyó párbeszéd még extra nézőket is hoz tévés cégeknek.
Mindezek alapján a 1990-es évek közepétől továbbra is tart a tévé aranykora - írja az Economist.
Ezért állt le a Déli pályaudvar