INFORÁDIÓ
Vilmos

dinoszaurusz

lábnyom

titanuszaurusz

Tudta, milyen egy dinoszaurusz-lábnyoma? - Itt van egy, nézze meg!

InfoRádió / MTI

Gigantikus dinoszaurusz-lábnyomot fedeztek fel a Góbi sivatagban.

Az eddig feltárt egyik leghatalmasabb dinoszaurusz-lábnyomot fedezték fel a Góbi sivatag mongóliai részén egy japán-mongol expedíció tudósai - jelentette be pénteken egy japán egyetem.

A gigászi lábnyom 106 centiméter hosszú és 77 centiméter széles - idézte a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő portál a közleményt.

A felfedezést múlt hónapban tették, a lelet egy 70-90 millió évvel ezelőtt, a kréta korszakban létrejött földtani rétegben található - közölték az Okajamai Tudományegyetem kutatói, akik a mongol tudományos akadémia tudósaival együtt részt vettek az expedícióban.

Az ősállat a hajdani sáros talajon hagyhatta ott a nyomát, majd homok folyt a horpadásokba, ami segített konzerválni a lábnyomot.

A kutatók szerint a nyomot egy hosszú nyakú, növényevő titanuszaurusz hagyta, mely 30 méternél is hosszabbra és 20 méternél magasabbra nőtt.

"Igen ritka felfedezést sikerült tennünk, mivel a lábnyom igen jó állapotban maradt fenn, még a karmok lenyomatai is kivehetők" - olvasható a közleményben.

A fotót itt láthatja:

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.