Infostart.hu
eur:
390.07
usd:
330.66
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Facebook/Lisa501

Példaértékű összefogás: így áll az adománygyűjtés a viharban megsérült balatoni vitorlások felújításáért

Csütörtökig több mint hatmillió forint érkezett abba az alapba, amelyet a múlt heti nagy viharban súlyosan megsérült legendás balatoni hajók, köztük a fiatalok által felújított René Raffica újjáépítésének támogatására hoztak létre. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az InfoRádióban elmondta: szeretnék, hogy az érintett hajók minél hamarabb újra a vízen lehessenek, és versenybe állhassanak.

Támogatási alapot hoztak létre azzal a céllal, hogy a Kékszalag rajtja előtt három nappal, a július 7-i viharban súlyosan megsérült legendás balatoni hajókat újjáépíthessék. A zivatargóc a múlt hét elején 130 kilométer/órás széllökésekkel érkezett meg a Balatonfüred környéki régióba, és több hajó megsérült a kikötőkben, a károkat több tízmillió forintra becsülik.

A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az InfoRádióban elmondta: az alap révén olyan legendás hajók újjáépítését szeretnék anyagilag támogatni, amelyek korábban Kékszalagot nyertek vagy nagy sikereket értek el Európa különböző tókerülő vitorlásversenyein, Németországtól kezdve Svájcon át egészen Olaszországig. Külön megemlítette a Principessa és a Raffica nevű liberát, valamint a Lisa nevű egytestű hajót, amellyel Litkey Farkas hatszor lett első a Kékszalagon.

Az alapba befolyó összeg 40 százalékát a René Raffica csapata kapja, a fennmaradó rész pedig egyenlő arányban oszlik meg a többi sérült libera helyreállítási költségei között. Holczhauser András kiemelte: a René Raffica fiatal, tizenéves sportolókból álló csapat, amely két éve vitorlázik a Balatonon azzal a hajóval, ami a múlt heti nagy viharban megsérült. Szívügyüknek tekintik, mi lesz a hajó sorsa, hiszen anno a saját kezükkel hozták versenyzésre alkalmas állapotba. Az óriási szél az oldalára döntötte a René Raffica csapatának vitorlását, amely több helyen megsérült és eltört az árbóca is. „Többek között ezeknek a vitorlázóknak is köszönhető, hogy a Kékszalag mára ennyire ismertté és népszerűvé vált. Ezekkel a vitorlásokkal nagyon nehéz versenyezni, nagyon ügyesen kell bennük hajózni, és nem mellékesen rendkívül látványos, amikor a 12-16 fős legénység egyszerre dolgozik azon, hogy a hajó haladjon előre” – magyarázta a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.

Az elmúlt napokban már számos cég és magánszemély is felajánlott adományt, szépen gyűlik a pénz. Az idei Kékszalagon második helyen végző RSM Hungary Sail Racing csapata kezdeményezte, hogy jöjjön létre egy támogatási alap a sérült hajók helyreállítására, amihez azonnal csatlakozott az új rekorddal győzelmet elérő Fifty-Fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség, valamint a Kékszalagot támogató cégek is. Holczhauser András elmondta: a magyar szövetség mint közhasznú szervezet fogja eljuttatni az összegyűlt összeget az érintett csapatoknak.

Csütörtökig több mint hatmillió forint érkezett a támogatási alapba, és július 31-ig várják a további felajánlásokat.

„Szeretnénk, hogy ezek a gyönyörű hajók minél hamarabb ismét a vízen lehessenek, és versenybe állhassanak” – jegyezte meg a főtitkár.

Még jelenleg is zajlanak a felmérések azzal kapcsolatban, milyen értékben okozott kárt a vihar az érintett vitorlásokban, Holczhauser András szerint akár több tízmillió forintba is kerülhetnek a felújítások. Aki felajánlást szeretne tenni, a Magyar Vitorlás Szövetség elkülönített számlájára küldheti el az összeget. Miután az MVSZ kiemelten közhasznú szervezet, így a támogatások az adóalapból leírhatók. Az MVSZ René Raffica Alap számlaszáma a következő: 11748069-25519206, a támogatási igazolás igénylését pedig az office@hunsail.hu e-mail címen kell kérni.

A 17 éves Király Dávid vezette, 13 fiatalból álló csapat két éve jelképes, egy eurós összegért vásárolta meg a használaton kívüli René Rafficát, amelyet családtagok és barátok segítségével, saját kezűleg újítottak fel. A csapat a második Kékszalagjára készült, amikor a viharban a hajó árbóca több darabra tört, eltört a tőkesúlya és a hajótest is megsérült. Az alapból a viharkárokhoz közvetlenül kapcsolódó alkatrészek, anyagok beszerzése és munkadíjak finanszírozhatók.

„Az, hogy a legnagyobb csapatok, a Kékszalag támogatói és még sokan mások összeálltak, hogy nekünk segítsenek, szinte felfoghatatlan. Most egy olyan fogaskerék került a gépezetbe, ami nélkül el se indult volna az egész, hisz nem elég csak az idő és az akarat. Így lehetőségünk nyílik arra, hogy beszerezzük a szükséges anyagokat, igénybe vegyük a legfontosabb szakemberek segítségét és elindulhat a hajó felújítása. Reméljük, hogy mihamarabb újra ott lehetünk a rajtvonalon” – mondta Király Dávid, a René Raffica kormányosa a Kékszalag hivatalos honlapjának.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×