Másfél hónappal a 2025-ös Forma–1-es szezon rajtja előtt egyre több csapat hozza nyilvánosságra, hogy ki vagy kik lesznek a tartalékpilótái, akik egész évben türelmetlenül várják majd, hogy adott esetben beugorjanak valamelyik sztárversenyző helyére. A racingline.hu összegzése szerint tavaly összesen hatszor történt tartós vagy ideiglenes pilótacsere a mezőnyben, és mivel az idei szezon is nagyon hosszú lesz és korántsem biztos, hogy minden elitversenyző beváltja a hozzá fűzött reményeket, 2025-ben is megkaphatja a nagy lehetőséget egy-egy tesztpilóta.
Az Alpine nem sokat tétlenkedett az előző idény végén, és kivásárolta a Williamstől Franco Colapintót harmadik számú versenyzőnek. Ha Jack Doohan nem teljesít jól az év első részében, könnyen lehet, hogy az argentin róhatja majd a köröket. Rajta kívül még Hirakava Rjo és Paul Aron lesz idén az Alpine tartalékpilótája.
A Mercedes igazi nagyágyút szerzett meg a „kispadra” Valtteri Bottas személyében,
aki 247 futamon állt rajhoz a Forma–1-ben, és tíz versenyt nyert meg éppen a Mercedes színeiben. A finn George Russellt vagy Andrea Kimi Antonellit helyettesítheti majd, ha erre lenne szükség. Sajtóhírek szerint Bottast akár a Mercedes-motorokat használó más csapat, a McLaren vagy a Williams is foglalkoztathatja, ami nem lenne egyedülálló dolog, hiszen ugyanilyen megállapodása volt tavaly Mick Schumachernek is. A McLaren rajta kívül saját tesztpilótája, Pato O’Ward szolgálataira is számíthat, a grove-iak azonban egyelőre nem neveztek meg hivatalos tartalékot.
A Red Bull a héten jelentette be, hogy Cunoda Juki lesz náluk az első számú beugró. A japán versenyző először a tavalyi idényzárót követő abu-dzabi teszten vezethette a Red Bull autóját, akkor a mérnökök elégedettek voltak a munkájával és a visszajelzéseivel, minden bizonnyal ezért esett rá a választásuk.
Cunoda akkor bizonyíthat idén élesben, ha Liam Lawson nem hozza a várt szintet vagy Max Verstappen összeszedne június végéig még 4 büntetőpontot az eltiltáshoz.
A Racing Bullsnál közben egy másik Honda-támogatott japán, Ivasza Ajumu lett a „cserejátékos”.
Oliver Bearman ugyan versenyzői szerződést kapott a Haastól, de nevelőcsapatának, a Ferrarinak valószínűleg idén is elsődleges használati joga lesz rá, a maranellóiak bármikor elkérhetik őt az amerikai istállótól. Antonio Giovinazzi továbbra is bevehető marad, amikor nem ütközik a WEC naptára az F1-ével, és még az sem kizárt, hogy a Ferrari megszerzi a Saubert elhagyó kínai Csou Kuan-jüt, amivel tényleg már szinte egy kispadnyi tesztpilótája lenne az olasz istállónak.
A svájci Blick értesülései szerint Felipe Drugovich a Sauber harmadik számú pilótai szerepkörét egy hasonló posztra cserélheti az Aston Martinnál. A brazil pilóta neve korábban már első vagy második számú versenyzőként is szóba került a hinwili csapatnál, amely végül egy másik brazil újoncnak, Gabriel Bortoletónak szavazott bizalmat. Fernando Alonso és Lance Stroll kirobbanthatatlannak tűnik az Aston Martinnál, így Drugovich nem igazán reménykedhet, további tapasztalatszerzés céljából azonban jól jöhet neki egy esetleges váltás. A svájci lap egyébként úgy értesült, hogy Antonio Giovinazzi neve a Saubernél is felmerült tartalékként. Az olasz számára nem lenne ismeretlen a környezet, hiszen 2019 és 2021 között versenyzett is a csapatnál. Az Aston Martinnál Stoffel Vandoorne és Jak Crawford lesz 2025-ben a másik két tartalékpilóta.