Egybehangzó sajtóértesülések szerint a párizsi olimpiai játékok után új szponzor után kell néznie a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak (NOB), miután a Toyota az ötkarikás játékokat követően nem hosszabbítja meg a hatalmas összegeket tartalmazó szponzori szerződését a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal - írja az AP News híradása nyomán a Világgazdaság.
A Toyota a párizsi olimpia végéig szerződött a NOB-bal, a megállapodás értéke a 2015-ös bejelentéskor 835 millió dollár (mintegy 295 milliárd forint) volt. Úgy vélik, hogy ez volt a NOB történetének eddigi legnagyobb szponzori szerződése. Az együttműködés a 2018-as pjongcsangi téli olimpiával vette kezdetét, a 2020-ról 2021-re halasztott tokiói nyári, valamint a 2022-es pekingi téli ötkarikás játékok után az idei párizsi esemény lesz a negyedik, amelynek a Toyota az egyik legfontosabb szponzora - írják.
A japán Kyodo hírügynökség az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva írja, hogy
a vállalt szerint az olimpiai szervezet nem megfelelő hatékonysággal használta fel a sportolók támogatására és a sport népszerűsítésére a szerződésből befolyó összeget.
A Toyota nem kívánt nyilatkozni a hírrel kapcsolatban, mivel a megállapodás pénzügyi részletei bizalmasak, csak a felekre tartoznak. A lap megjegyzi, hogy nem ez az első összezördülése a vállalatnak és a szervezetnek, a Toyota ugyanis visszavonta olimpiai reklámját Japánban a 2021-es tokiói játékok idején, arra hivatkozva, hogy ezzel a helyi közhangulatra reagált, mivel a felkelő nap országában a pandémia miatt sokan tiltakoztak az olimpia megrendezése ellen.
Mivel a megállapodás a 2024-es olimpia végéig szól, a NOB és a Toyota továbbra is szorosan együttműködik a játékok előkészületeiben - írta a szervezet, amely szintén nem akarta kommentálni a szakításról szóló híreket.
A megállapodás keretében a Toyota 3000 elektromos járművet szállít a párizsi játékokra, hogy bemutassa zöld technológiáját.