Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kondás Elemér
Nyitókép: dvsc.hu

Ma minden eldől az OTP Bank Ligában

Ma délután zárul az OTP Bank Liga, a labdarúgó NB I 2019–2020-as idénye. A legfontosabb két, még nyitott kérdés: melyik csapat lesz a harmadik és melyik csapat esik ki a Kaposvári Rákóczi mellett.

A harmadik helyre még két csapat esélyes, a Puskás Akadémia és a Mezőkövesd. A felcsúti sárga-kékek egy ponttal jobban állnak, de a Mezőkövesd több győzelmet szerzett, tehát, ha azonos pontszámmal zárnának, megelőzi riválisát. Kétségtelenül nehezebb a sorsolása, mint a Puskás Akadémiáé, de tény: ha az utolsó fordulóban több pontot szerez, mint a Puskás Akadémia, harmadik lesz. Bármelyik is végez a képzeletbeli dobogón, története során először léphet ki a nemzetközi porondra, a harmadik hely jutalma ugyanis az Európa-liga-selejtezőben való indulás.

Bonyolultabb a kiesés kérdése. Matematikailag még négy csapat fenyegetett, az Újpest, a Paks, a Kisvárda és a Debreceni VSC. Az Újpest helyzete a legkedvezőbb, csak akkor búcsúzik, ha három góllal kikap a már kiesett Kaposvártól és pontot szerez a Kisvárda Diósgyőrben, illetve nyer a DVSC otthon. (Ráadásul akár még a háromgólosnál nagyobb vereség is beleférhet, ha a DVSC nem egy góllal nyer a Nagyerdőben.)

A Paks akkor esik ki, ha kikap Debrecenben és a Kisvárda nem szenved vereséget Diósgyőrben, illetve, ha az Újpest nem szenved súlyos vereséget a Megyeri úton.

A Kisvárda egy döntetlennel is már bennmarad, ha kikap, akkor sorsa attól függ, nyer-e a DVSC a Paks ellen.

A hétszeres bajnok Debreceni VSC győzelmi kényszerben van. Helyzete a legegyszerűbb és egyben a legnehezebb. Csak akkor marad az élvonalban, ha győz a Paks ellen. Akkor viszont biztosan meghosszabbítja élvonalbeli tagságát. (Elméletileg még egy döntetlen is megmentheti, de ebben az esetben a Kisvárdának hat góllal kellene kikapnia Diósgyőrben.)

A program:

ZTE FC–MOL Fehérvár FC 15.15

Diósgyőri VTK–Kisvárda Master Good 17.30

Újpest FC–Kaposvári Rákóczi 17.30

Debreceni VSC–Paksi FC 17.30

Ferencváros–Mezőkövesd Zsóry FC 20.00

Puskás Akadémia–Budapest Honvéd 20.00

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×