A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég tette közzé a 2009-es Forma-1-es idényre vonatkozó szabálykönyvét. Két év múlva egyetlen verseny közben elejtett szó sem kerülheti el a figyelmet, mert a csapatok csak nyílt csatornán kommunikálhatnak, a beszélgetéseket pedig közzé kell tenniük a szövetség és a közvetítő számára.
18-20 centivel szélesebbé válnak a versenygépek, nő a kerekek, különösen a hátsó abroncsok maximális szélessége is. A változtatással javul az autók tapadása, mivel több gumi kerül az aszfaltra. Ezzel a pilóták gyorsabban vehetik be a kanyarokat. Az autók maximális súlyhatára is nő, 600-ról 605 kilóra.
Bevezetik a mozgási energia visszanyerésére szolgáló tároló rendszer használatát, amelynek legfőbb érdekessége, hogy a fékezésekkor egy kondenzátorban tárolják a felszabaduló energiát, majd azt a pilóták a futam során felszabadíthatják, amikor például előzni akarnak vagy éppen védekeznek.
A versenyzők a pilótafülkében egy egységes jelzőrendszer segítségével kapnak információkat a pálya állapotáról, az orvosi személyzet pedig egy speciális szenzor jelzései alapján információt kap az egyes ütközésekkor felszabaduló energiáról, hogy minél szakszerűbben készülhessenek fel az esetleges sérülések ellátására.
A Forma-1 szabályai évről évre változnak: például ettől az évtől tíz- helyett nyolchenegeres motorokat használ a csapatok többsége, a jövő évtől pedig a versenyhétvége első napja, a péntek egy 90 perces szabad tesztelést foglal magában az eddigi kétszer egyórás hivatalos szabadedzések helyett.
További változást jelent, hogy már csak egy gumiszállító, a Bridgestone látja el a csapatokat abroncsokkal, amelyeknek lényegében egyformáknak is kell lenniük.