Az amerikai székhelyű, számos európai országban, köztük Magyarországon is értékesítési központtal rendelkező cég új csokoládémérettel igyekszik a fogyasztók körében jó pontokat szerezni. Az év elején a vállalat 90 grammra csökkentette népszerű 100 grammos szeleteit – sok vásárló bosszúságára, mert az ár változatlan maradt. Márciusban a Milkát ezért még a hónap megtévesztő csomagolása negatív díjjal is megbüntették.
A kompromisszum a korábbinál nagyobb méret, a médiumok szerint 190 gramm lesz. Az új tábla mérete a szabványos méret és az XXL-es óriástábla között helyezkedik majd el, amit a Mondelez szóvivője is megerősített. A kiszállítással csaknem egyidőben az elkövetkező napokban reklámkampány kezdődik.
A Milka Extra szállítása már meg is kezdődött a kiskereskedőkhöz, a tervezett ár még nem ismert. Hollandiában ugyanakkor a „kompromisszumos” Milka már kapható, táblánként 3,79 euróért.
Ami a korábbi értékesítési adatokat illeti, a Mondeleznek piackutatók szerint cselekednie kellett. Az eladások ugyanis 2025 első negyedévében 12 százalékkal csökkentek. Miközben a kakaó ára rekordszintet ért el, a gyártók áthárították megnövekedett költségeiket a fogyasztókra.
Az XXL-es mérete már tavaly megváltozott, a tábla súlya akkor az addigi 300-ról csökkent 250 grammra, az ára azonban nem módosult. A kereslet az XXL-es méret esetében sem az igazi, többnyire akciós áron vásárolják. A Milka-szakértők egyelőre csak találgatják, vajon a közbülső méret trendfordulót eredményez-e. Ha ugyanis az új méretű, 190 grammos táblát a fogyasztók jól fogadják, az – mint egy német szakértői portál fogalmazott – „kannibalizálhatja” a korábbi formátumokat, ez pedig végső soron árthat a vállalatnak.