Fellendülést mutatnak a számok az elektromos autók európai piacán, egyedül a Tesla eladásai csökkennek, áprilisban 53 százalékkal, 2025-ben pedig összesen 46 százalékkal. A németek számára külön öröm, hogy a Volkswagen megkétszerezte európai szállításait. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) elemzése szerint noha az uniós autópiac ebben az évben eddig összességében nemigen büszkélkedhet különösebb értékesítési eredményekkel, az elektromos autók iránti kereslet a tavalyi gyenge eredményekhez képest ismét erőteljesen növekedett. Az év első négy hónapjában a piacon 15,3 százalékot tett ki a tisztán elektromos, azaz akkumulátoros meghajtású új autók száma. Ugyanez az arány egy évvel ezelőtt 12 százalékos volt
A Jato Dynamics elemző központ 28 európai országra kiterjedő adatai szerint a áprilisban a Volkswagen 23 500 elektromos autót adott el, a BMW 15 ezret, a Skoda 13 600-at, és első ízben a kínai BYD is megelőzte a korábbi piacvezető Teslát.
További élénkülést várnak a piacon az olcsóbb e-autók megjelenésétől, a BYD már be is mutatta kis elektromos autóját, a Dolphin Surföt 19 990 eurós bevezető áron, de még egy ideig várniuk kell a vásárlóknak a VW által bejelentett alacsonyabb árkategóriájú kisautóra, az ID.Every1-ra, amely várhatóan csak 2027-ben kerül piacra.
A korábbi visszaesések ellenére a német gyártók továbbra is profitálnak a márkához kötődő jó hírnevükből mind hazai, mind a külföldi piacokon. Erről tanúskodik az a felmérés, amelyet a Bearingpoint vezetési tanácsadó cég megbízásából az Egyesült Államokban, Kínában, Franciaországban és Németországban a közelmúltban végeztek. Az adatok szerint szerint a német márkák mind a négy piacon az élen állnak a minőségbe vetett bizalom tekintetében.







