Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Start-stop rendszer kapcsolója egy modern autóban.
Nyitókép: Wikipédia

Amerika megint merészet lép: megszűnik az autókban egy kötelező felszerelés

Amerikában a döntéshozók felfedezték, hogy hosszú évek óta van egy funkció az autókban, amit szerintük mindenki utál.

Ez a start-stop rendszer, ami annyira felhergelte őket 2025-re, hogy a probléma megoldásával kezdtek foglalkozni.

A gyártók eredetileg az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében vezették be a technológiát, ám az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) most azt szeretné, ha eltűnne a funkció. A hivatal élén álló Lee Zeldin az X-en (korábban Twitter) közzétett bejegyzésben jelentette be, hogy az EPA „megjavítja” ezt a „mindenki által utált” megoldást.

Nehezen értelmezhető a kijelentés, egyelőre nem világos, hogy Zeldin és az EPA pontosan hogyan kívánja „megjavítani” a start-stop rendszereket – eltekintve attól, hogy esetleg teljesen megszüntetik őket. További részletek várhatóan a következő hónapokban derülnek ki.

Ezeknek a rendszereknek is sokféle változata van: némelyik a lámpához gurulva már lassítás közben leállítja a motort, némelyik a teljes megállás után tesz csak így és a visszakapcsolás időpontja is eltérő lehet. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a rendszer hasznos, és hosszú távú városi használat során tényleg mérhető mennyiségű üzemanyagot spórol meg. A cikk szerint épp az amerikai Energiaügyi Minisztérium által finanszírozott kutatás mutatta meg valós körülmények között a fogyasztáscsökkenést, az SAE International pedig városi üzemben akár 26,4 százalékos üzemanyag-megtakarítást becsült.

Addig is: akit nagyon idegesít a rendszer, egy gombbal egyszerűen deaktiválhatja.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×