Németország a sebességkorlátozástól mentes autópályákról is ismert, egyes szakaszokon nincs általános sebességhatár, létezik egy úgynevezett „ajánlott sebesség”, ami 130 km/óra. Viszont ahol sebességkorlátozás van érvényben – különösen forgalmas vagy környezetvédelmi okokból szabályozott autópálya-szakaszokon –, ott szigorúan veszik a gyorshajtást, a 2025-ös bírságok pedig nagyban hasonlítanak a hazai büntetési tételhez – írja a vezess.hu.
A megengedett sebességhatárt átlépve a következő büntetési tételekre számíthatunk attól függően, hogy lakott területen belül vagy kívül sikerült összehozni egy gyorshajtást.
| Sebességtúllépés | Bírság (lakott területen, forintban) | Bírság (lakott területen kívül) |
| 10 km/óráig | 12 150 | 8 100 |
| 11–15 km/óra | 20 250 | 16 200 |
| 16–20 km/óra | 28 350 | 24 300 |
| 21–25 km/óra | 46 575 | 40 500 |
| 26–30 km/óra | 72 900 | 60 750 |
| 31–40 km/óra | 105 300 | 81 000 |
| 41–50 km/óra | 162 00 | 129 600 |
| 51–60 km/óra | 226 800 | 194 400 |
| 61–70 km/óra | 283 500 | 243 000 |
| 70 km/óra felett | 324 000 | 283 500 |
Gyorshajtás miatt a jogosítványt is bevonhatják akár három hónapra is, még viszonylag kisebb szabálysértések esetén is. Általában a visszaesőket tiltják el, vagy azokat, akik 26 km/órával lépik át a megengedett legnagyobb sebességet.
Ez utóbbi eset a sokasodó 30-as korlátozások korában nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen az átlagos városi tempóval 50 km/óra körül haladva egy ilyen táblát elnézve már a veszélyzónába kerülünk.








