Infostart.hu
eur:
400.29
usd:
341.55
bux:
0
2025. július 9. szerda Lukrécia
Mentőalakulatok tagjai dolgoznak a közép-görögországi Lárisza városa közelében történt súlyos vasúti baleset helyszínén, ahol egy személyvonat tehervonattal ütközött 2023. március 1-re virradóra. Az ütközéstől több kocsi kisiklott, és lángba borult. A szerencsétlenségben legkevesebb 32-en életüket vesztették, 85-en megsérültek.
Nyitókép: Ahiléasz Hirasz

Vasúti katasztrófa és tüntetések – parlamenti vizsgálat indul

Parlamenti bizottság fogja vizsgálni Görögországban, hogy egy korábbi miniszter hogyan kezelte a 2023-ban bekövetkezett súlyos vonatbaleset ügyét – erről az athéni parlament kedden szavazott, néhány nappal azt követően, hogy erőszakos összecsapásokba torkolltak a demonstrációk a szerencsétlenség második évfordulóján.

Az észak-görögországi Tempe városában 2023. február 28-án egy személyvonat frontálisan ütközött egy szembejövő tehervonattal. A balesetben 57-en vesztették életüket és sokan megsérültek. Az áldozatok közül sokan hosszú hétvégéről visszatérő egyetemi hallgatók, 11-en pedig vasúti dolgozók voltak. A balesetért eddig a vasúttársaság néhány tisztségviselőjét vonták felelősségre. Az eseményt követő közfelháborodás során azonban sokan „intézményi kudarcnak” minősítették a történteket, és politikusok felelősségre vonását követelték. Az athéni parlament előtt szerdán is tüntetést terveznek.

A parlamenti bizottság létrehozását, amelyet a legnagyobb ellenzéki párt kezdeményezett, a 277 képviselő támogatta a 300 fős testületben. A vizsgálódás Hrisztosz Triantopulosz, a polgári védelmi miniszter helyettesének személyét érinti, ő a baleset idején tárca nélküli miniszteri tisztséget töltött be. A keddi parlamenti szavazás előtt lemondott tisztségéről, hogy támogassa a vizsgálatot, amelynek célja felderíteni, követett-e el valamilyen mulasztást a baleset kapcsán. Triantopulosz tagadta, hogy bármiféle mulasztáshoz lenne köze.

Görögország legsúlyosabb vonatbalesetének ügyében még mindig tart a hatósági nyomozás. Az áldozatok hozzátartozói korábban többször is bírálták az athéni kormányt amiatt, hogy nem kezdeményezte parlamenti vizsgálóbizottság létrehozását, amely megállapíthatná az esetleges politikai felelősséget az ügyben. Sokak szerint a hatóságok igyekeztek elfedni a bizonyítékokat a baleset helyszínén azzal, hogy a tragédia után rövid idővel kaviccsal szórták fel a területet. Triantopulosz, aki miniszterként személyesen is a baleset helyszínére sietett, alaptalannak nevezte ezeket a vádakat.

Hrisztosz Papadimitriu, a baleset után néhány hónappal létrehozott, közlekedési balesetekkel foglalkozó nyomozóhatóság vasúti részlegének vezetője a Katimerini című görög lapnak múlt héten elmondta: elképzelhető, hogy a hatóságok tudatlansága és nemtörődömsége miatt veszhetett el jelentős mennyiségű bizonyíték a baleset helyszínén.

Címlapról ajánljuk
Mabisz: viharban nem mindig a kármentés az első

Mabisz: viharban nem mindig a kármentés az első

Nagyon fontos, hogy kár esetén az ügyfelek minden részletet dokumentáljanak, lefotózzanak, ezt juttassák el a biztosítójukhoz, és lehetőség szerint csak ezután hárítsák el a károkat – mondta az InfoRádióban a Magyar Biztosítók Szövetsége kommunikációs vezetője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.09. szerda, 18:00
Kovács Erik
a Mathias Corvinus Collegium Klímapolitikai Intézet vezető kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×