A perui fővárostól, Limától 80 kilométerre északra fekvő Chancay kikötőjének tulajdonosa 60 százalékban a kínai Cosco szállítmányozási vállalat, 40 százalékban pedig a perui Volcan Companía Minera. A beruházás a kínai "Egy övezet, egy út" kezdeményezés részeként valósult meg. Az óriáskikötő fejlesztése várhatóan több mint 3,5 milliárd dolláros befektetést vonz majd a következő évtizedben. A Cosco terve, hogy közvetlen összeköttetést alakítson ki Peru és Sanghaj között, és ezzel 23 napra lerövidítse a jelenlegi mintegy 40 napos, Mexikón és az Egyesült Államokon keresztül vezető szállítási út időtartamát.
Bírálatok érték a perui törvényhozásnak azt a döntését, amelynek értelmében a kínai Cosco vállalat kizárólagos használati jogot kapott a kikötőre.
"Ez azt mutatja, hogy Kína nem a peruiaknak épített kikötőt, hanem egy kínai kikötőt épített Peruban, és ez nagy különbség" - mondta a projekttel kapcsolatban Agustín Barletti argentin logisztikai szakértő.
Hszi Csin-ping kínai elnök a kikötő felavatása előtt nem sokkal érkezett Peruba, hogy részt vegyen az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (APEC) szombatig tartó csúcstalálkozóján. A Kína és Peru közötti kereskedelem volumene 33 milliárd dollárra emelkedett a szabadkereskedelmi egyezmény 2009-es aláírása óta. Az utóbbi tíz évben Peking 24 milliárd dollárt fektetett be bányászati és energetikai projektekbe a dél-amerikai országban.