eur:
394.85
usd:
356.49
bux:
73003.59
2024. szeptember 14. szombat Roxána, Szeréna
Nyitókép: Unsplash

Két nagy autógyár is szokatlan lépésre készül

A Ford és a General Motors is arról tárgyal, hogy a jövőbeli elektromos modelljeikbe a kínai CATL technológiáját használó akkumulátorok kerülhessenek. Már arra is van elképzelés, hogy hogyan kerülnék ki a vámokat.

A General Motors mellett a rivális Ford is tervezi a CATL technológiájának licencelését, hogy alacsony költségű akkumulátorokat gyártson Michiganben épülő akkumulátorgyárában, az amerikai törvényhozók azonban már aggályokat fogalmaztak meg a cég tervével kapcsolatban - írja a Reuters értesülése nyomán a Portfolio.

A General Motors esetében a tervezett üzemet a japán TDK finanszírozná és üzemeltetné. A gyár az USA déli részén kapna helyet, és több mint 1000 embert foglalkoztatna.

Ugyan még folynak a tárgyalások, és sok részlet tisztázásra vár, de egy esetleges megállapodás segíthetne a GM-nek a megfizethetőbb akkumulátorok gyártásában, és az új amerikai vámokat is kikerülhetné az Egyesült Államokban történő összeszereléssel.

"EV-stratégiánk olyan termékek tervezésére összpontosít, amelyek tovább csökkentik a költségeket, javítják a teljesítményt és lokalizálják a gyártást. Az akkumulátortechnológia ennek a stratégiának az egyik legfontosabb eszköze. Nem kommentáljuk a spekulációkat" - írja közleményében a vállalat.

Az autógyártóknak jelentős tőkeköltségekkel kell szembenézniük az új elektromos járművek és akkumulátorok gyártása során, miközben igyekeznek megfelelni a szigorú kibocsátási előírásoknak - írja a lap. Hozzáteszik, ipari tisztviselők szerint abban az esetben, ha a Ford megkapja az engedélyt a CATL-üzletre, a költségek visszaszorítása érdekében más gyártók is követhetik a példáját.

Címlapról ajánljuk
A Toyota és a BMW után Amerikában is a hidrogénhajtással kísérleteznek

A Toyota és a BMW után Amerikában is a hidrogénhajtással kísérleteznek

Az Astron Aerospace által kifejlesztett motornak nincs szüksége kenőanyagra, hanem hidrogént fecskendeznek a belsejébe, így pedig nem termel semmilyen káros anyagot – mondta az InfoRádióban a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség kommunikációs és vállalati kapcsolatok vezetője. Lakatos Róbert szerint ugyanakkor a tömeggyártása jelenleg még igen költséges, mert nagyon sokba kerülnek az előállításához szükséges fémek.

Hóviharok szeptemberben: itt vannak a legvadabb videók

Boris meglehetősen télies havazást dobott az Alpok keleti területein már pénteken, ám a "móka" folytatódik majd a hétvégén is. A megosztókra feltöltött videók drámai képet mutatnak arról, milyen is az, amikor a nyárból egyik napról a másikra bezuhanunk a télbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.16. hétfő, 18:00
Toroczkai László
a Mi Hazánk elnöke, parlamenti frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×