Infostart.hu
eur:
399.58
usd:
341.99
bux:
100012.46
2025. július 11. péntek Lili, Nóra
Az Elba Carola hídjának romja Drezdában 2024. szeptember 11-én, miután az éjjel az építmény egyik fele összedőlt. Senki sem sérült meg. A leomlott hídrészen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom haladt.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Robert Michael

Nemcsak a híd omlott össze Drezdában, valami más is

A Carola-híd leomlása a német infrastruktúra szomorú szimbóluma – vélekednek német szakértők, és az összes 1980 előtt épült híd felülvizsgálatát szorgalmazzák. A kormány egyelőre mossa kezeit.

A kelet-németországi Drezdában leomlott az Elbán átívelő Carola-híd egy része szerdára virradóra. A város egyik közlekedési ütőerének számító híd azon része omlott össze, amelyen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom halad. A baleset oka egyelőre tisztázatlan. A tűzoltóság szerint fennáll az egész híd összeomlásának veszélye, azért azt lezárták. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a katasztrófa hajnalban történt, így az omlás nem követelt áldozatokat.

A Drezdában történtek után tekintélyes szakértők mielőbbi rendkívüli beruházásokat sürgettek. Az omlás – mint vélekedtek – szinte az utolsó pillanatban jött figyelmeztetés volt. A többi között ezt hangsúlyozta állásfoglalásában a német városok és községek szövetsége, utalva a hidak és általánosságban a meglévő infrastruktúra rossz állapotára. A helyi hatóságok nem rendelkeznek a meglévő infrastruktúra, köztük a hidak szanálásához szükséges pénzzel.

A Carola-híd katasztrófája a szakértők szerint arra figyelmeztetett, hogy sok hasonló építmény hasonlóan rossz állapotban van. A német építőipari szövetség elnöke az ARD közszolgálati médiumnak nyilatkozva hangsúlyozta a beruházások szükségességét

"A Carola-híd omlása a német infrastruktúra szomorú szimbóluma"

– vélekedett az elnök, kiemelve, hogy elengedhetetlen a sürgős cselekvés, ugyanakkor az önkormányzatoknak nincs pénzük a felújításokhoz. Ezt hangsúlyozta az ARD által idézett, a hidak neves szakértőjeként jellemzett bochumi egyetemi professzor, Martin Mertens is. Úgy vélte, hogy szinte valamennyi, 1980 előtt épített híd "problémás betegnek" számít. A szakértő szerint ez vonatkozik a legtöbb, a második világháborút követő építkezési fellendülés legtöbb létesítményére. "Drezda üzenete egyértelmű. Egy percet sem késhetünk" – vélekedett a szakértő, aki szerint a politikának azonnal reagálnia kell.

A szövetségi közlekedési miniszter a Bundestagban kijelentette, hogy 2025-ben több mint kilencmilliárd eurót szánnak az utakkal és a hidakkal kapcsolatos beruházásokra. Volker Wissing szabad demokrata miniszter ugyanakkor azt hangoztatta, hogy a drezdai Carola-híd karbantartása "önkormányzati felelősség", ebből kiindulva a szövetségi költségvetésnek" nincs dolga" azzal.

A helyi hatóságokra hárította a felelősséget azzal a kijelentésével is, hogy a híd példája mutatja, milyen veszélyes lehet, ha az infrastruktúrába nem körültekintően fektetnek be.

Az omlás oka egyelőre nem tisztázott. A rendőrség az első vizsgálatok alapján kizárta, hogy az omlás "külső befolyás" következtében történt. A szakértők első feltételezése szerint a az omlást mindenekelőtt korrózió okozhatta. A Carola-híd egy részét az elmúlt években már felújították, a most összeomlott szakasz felújítását jövőre tervezték.

Címlapról ajánljuk
Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

A klímaváltozás miatt egyre gyakoribbak lesznek a hétfőihez hasonló heves viharok – figyelmeztet Ürge-Vorsatz Diána. A CEU professzora, az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének alelnöke azt is hangsúlyozza: a folyamatot visszafordítani nem tudjuk, de a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításával meg tudjuk állítani a jelenlegi szinten.

Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

A Kossuth rádióban kezdte a napot a miniszterelnök. Szólt az Ukrajnában sorozása után elhunyt magyar-ukrán kettős állampolgár tragédiájáról, aminek gyökerei a háborúhoz vezet vissza. A háborút felőrlő vérszivattyúnak nevezte, amelyben az oroszok nyerésre állnak, Ukrajna és Európa pedig elvesztette, még ha nem is vallja be. Elmondta, melyik Németországhoz szeretné, ha Magyarország hasonlítana, és szó esett az Otthon Start programról is, amelynek továbbfejlesztését is belengette az állami alkalmazottak számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.11. péntek, 18:00
Petőházi Tamás
a Gabonatermesztők Országos Szövetségének elnöke
Flottafókusz: Ezek a legjobb "kulcsos autók" ma a magyar piacon

Flottafókusz: Ezek a legjobb "kulcsos autók" ma a magyar piacon

A Portfolio és az MHC Mobility új Flottafókusz cikksorozatában a flottaüzemeltetők és céges felhasználók kedvenc modelljeit hasonlítjuk össze. Drága bekerülési költség vs. jó értéktartás, olcsó üzemeltetés, de éppen csak elégséges felhasználói élmény? Milyen modelleket választanak a felsővezetők és melyek a legjobb "kulcsos autók"? Jó választás az elektromos autó, vagy más módon érdemes az ESG vállalásokat teljesíteni? Cikksorozatunk első részében a sales-es, "kulcsos autók" szegmensének legnépszerűbb modelljeit hasonlítjuk össze.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×