A problémát azóta sikerült megoldani, a cég szerint az előzetes vizsgálatok azt mutatják: a leállásért kibertámadás és az ellene való védekezés hiánya a felelős - írja a Telex a BBC tudósítására hivatkozva.
Mindez kevesebb mint két héttel azután történt, hogy a CrowdStrike informatikai hibája miatt 8,5 millió Windows-eszköz omlott össze. A probléma olyan léptékű volt, hogy világszerte repterek bénultak meg, repülőgépek maradtak a földön, járatokat töröltek, a vasúti szolgáltatás akadozni kezdett, de több nagy cég munkája és egyes tévéadások is leálltak.
Az legalább hamar kiderült most, hogy nem az egész világot érintő kibertámadás történt.
A jelenlegi incidens 10 órán keresztül tartott. „Míg a kiváltó esemény egy DDoS-támadás volt, a kezdeti vizsgálatok azt sugallják, hogy a védelmi eszközök inkább felerősítették a támadás hatását, mintsem enyhítették azt” – közöte a Microsoft. DDoS- vagy szolgáltatásmegtagadással járó támadásnak azt nevezzük, amikor a támadó nagy mennyiségű forgalommal áraszt el egy hálózatot vagy szervert azzal a céllal, hogy annak működését ellehetetlenítse.
A leállás érintette a Microsoft 365-öt (ezzel együtt olyan rendszereket, mint a Microsoft Office és az Outlook), illetve az Intune és Entra felhőszolgáltatás-rendszereket. Nem csak a Microsoft felületeivel volt azonban probléma, a hiba a cég platformjain alapuló szolgáltatásokat is érintette. A Cambridge Water (MyAccount, PayNow), az Őfelsége Bírósági és Közigazgatási Döntőbírósági Szolgálata (az angliai és walesi büntető-, polgári és családi bíróságok és törvényszékek igazgatásáért felelős) is akadozott, és a NatWest ügyfelei is problémákról számoltak be.
A cég az X-en elnézést kért a kellemetlenségekért.