eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

Közel félmilliárd dolláros büntetést fizethet a Boeing, hogy megússza a még ennél is nagyobb kártérítés fizetését

Összesen majdnem 25 milliárd dollár kártérítésre perelték a céget két légi katasztrófa közel 350 áldozatának hozzátartozói, ezt szeretnék valahogy kikerülni.

Hamarosan hivatalos közleményben ismerheti el a Boeing, hogy szervezett módon vezette félre a nyilvánosságot az egyes típusaira jellemző tervezési és minőségi problémákkal kapcsolatban - írja a CNN híradása nyomán a Telex.

A cég összesen 487 millió dolláros (kb. 177 milliárd forint) büntetést fizethet cserébe azért, hogy elkerülje az Egyesült Államokban rá váró büntetőeljárást, közölte az igazságügyi minisztérium vasárnap este benyújtott bírósági beadványában. A repülőgépgyár rövid közleményt adott ki, amelyben megerősítette az elvi megállapodás létezését és csak későbbre ígért részletes tájékoztatást.

A megállapodás figyelmen kívül hagyja, hogy a Boeing 737 Max robotpilótájának meghibásodása miatt 2018-ban és 2019-ben egy-egy légi katasztrófában összesen 346-an haltak meg

- mondta a hírre reagálva Paul Cassell, az Utahi Egyetem jogászprofesszora, aki az áldozatok családtagjait képviseli.

Arra utalt ezzel, hogy az érintettek mintegy 24,8 milliárd dollár kártérítést követeltek a vállalattól azt követően, hogy kiderült: 2018-ban a Lionair, majd rákövetkező évben az Ethiopian Air gépeivel történt balesetek hátterében az ún. MCAS rendszer áll, és ennek működésével kapcsolatban a pilóták sem rendelkeztek információval. A cég pedig, bár ígérte, de nem készített szoftverfrissítést az első tragédia után.

A két, sok áldozatot követelő baleset alapjaiban rengette meg a Boeing több évtizedes hírnevét - írja a lap. Az elmúlt években egyáltalán nem példa nélküli, hogy komoly minőségi problémák fordulnak elő a vállalat egyes géptípusainál.

Március elején holtan találták a cég egyik korábbi dolgozóját, aki évekig szivárogtatott információkat, és több pert is indított a Boeing ellen.

Az illető a Dreamliner-projekten minőségügyi vezetőként dolgozott, és beszámolt arról, hogy az ütemterv tartása érdekében nem megfelelő minőségű alkatrészeket kellett használniuk.

2024-ben a Boeing gépeivel történt eddig:

  • Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító gép az Egyesült Államokban, miután repülés közben kiszakadt az ajtaja.
  • Kilazult rögzítéseket találtak a United Airlines Boeing 737-eseinél.
  • Kritikus hibát találtak az amerikai külügyminiszter Boeing 737-es repülőgépén.
  • A levegőben kigyulladt egy Boeing 747-8-as gép hajtóműve Miami felett, a járat kényszerleszállást hajtott végre.
  • Leesett egy felszállásra készülő Boeing 757-es orrkereke.
  • Vizsgálni kezdték a 737 Max és a 787 Dreamliner géptípusokat, miután kiderült, hogy gond lehet a hajtóművek jégmentesítő rendszerével.
  • Felszállás után szinte azonnal kiszakadt egy Boeing 777-es kereke.
  • Egy héten belül ötödször volt probléma a közelmúltban a United Boeing 777-eseivel, legutóbb üzemagyag-szivárgás miatt kellett egynek kényszerleszállást végrehajtania.
  • Egy oregoni Boeing utasszállító észrevétlenül elveszítette az egyik küldő paneljét.
Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×