A technológiai változások korántsem forgatják fel annyira az autózást a világon, mint amire az újdonságok megjelenése alapján korábban gondolták a szakértők – derül ki a Deloitte tanácsadó cég felméréséből, amelyet 26 ország 27 ezer autósának megkérdezése alapján készítettek 2023 őszén.
Az eredmények az elektromos autók iránti érdeklődés egyértelmű visszaesését mutatják a világ egyes országaiban – írja a Totalcar. Az Egyesült Államokban kiugróan magas, 67 százalék azok aránya, akik ragaszkodnak a hagyományos benzines autókhoz. Ráadásul az egy évvel korábbi vizsgálatban még csak 58 százalék volt ez az arány.
A világ más országaiban körülbelül 50 százalék ez az arány, Németországban 49 százalék. Ugyanakkor Kínában 33-33 százalék azok aránya, akik a hagyományos, illetve akik a villanyautókat pártolják. Az Egyesült Államokban az elektromos autót választók aránya 6 százalék, Németországban 13 százalék.
A Deloitte felméréséből kiderül, mi lehet az egyik legfőbb oka, hogy az amerikai és a németországi vevők „elektromosautó-ellenesek”. Az autóvásárlás legfőbb szempontja ugyanis az előbbiek 60, az utóbbiak 55 százaléka esetén az ár.
Az autóvásárlás szempontjait firtató kérdésre adott válaszokból az is kiderül, hogy az autósok túlnyomó többsége nem hű ahhoz a márkához, amelynek autóját éppen vezeti. Csak harmaduk veszi figyelembe autója cseréjekor, hogy megszokott egy bizonyos márkát. Az autómárkák imázsa vagy hirdetései átlagosan 20 százalékukat érdekli.