Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.28
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

Fontos dolog derült ki a sebességkorlátozás hatásáról

Az amerikai autóklub szerint az utazási időt nem érinti a sebességhatárok változtatása, a balesetek számát viszont annál inkább.

Az American Automobile Association, amelynek több mint 60 millió tagja van az Egyesült Államokban és Kanadában a sebességhatárok és a balesetek összefüggéseit vizsgálta, és adatokkal támasztja alá: a sebességhatárok emelése gyakoribb autóbalesetekhez vezet, míg csökkentésük ritkább baleseteket eredményez – írja a vezess.hu.

Az AAA egytucatnyi, különböző típusú utat elemzett az Egyesült Államokban, amelyek felénél megemelték a sebességkorlátozást, míg a másik felénél csökkentették azt. Három vizsgált autópálya közül kettőn a megnövelt sebességhatárokkal együtt megnőtt a balesetek, a sérültek és a halálos áldozatok száma. Eközben a megtett utak időtartama “hasonló” maradt, mint a korlátozás emelése előtt – ami megcáfolja azt a várakozást, hogy a sebesség növelése gyorsabb utazást eredményezne az autósok számára.

Számos más úttípuson viszont, ahol megemelték a sebességhatárokat, nem nőtt a balesetek, sérülések vagy halálesetek száma, ami az AAA-t arra a következtetésre juttatta, hogy további kutatásokra van szükség.

A sebességkorlátozások csökkentése szintén minimális hatást gyakorolt az utazások idejére, ami segíthet megcáfolni azokat az érveket, amelyek szerint a sebességkorlátozások megváltoztatása az utazási idő és a járművezetők kényelmének rovására megy.

A gyorshajtás az Egyesült Államokban a közlekedési balesetek egyik kritikus tényezője. A gyorshajtással összefüggő halálos balesetek száma nemrégiben 14 éves csúcsot ért el, és a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint az összes közlekedési haláleset közel egyharmadát teszik ki. Mindez az Egyesült Államokban a közúti halálesetek folyamatos “válsága” közepette történik, és a halálos közlekedési balesetek száma 2021-ben érte el a csúcsot.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×