A sebességkorlátozáson kívül szigorúbb biztonsági intézkedéseket is bevezettek a forgalmas útvonalon, amelyen naponta több ezren utaznak.
Giorgos Gerapetritisz infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszter az újraindítás kapcsán méltatta a vasúti dolgozók erőfeszítéseit, és jelezte, hogy nekik köszönhetően "a nagyon nehéz körülmények ellenére is sikerült szintet lépni az utasbiztonság fokozásában".
Hozzátette: a görög hatóságok óriási erőfeszítéseket tesznek az új pályabiztosító- és távfelügyeleti rendszer kiépítéséért, ami kiterjedne a 2500 kilométer hosszúságú pályarendszer egészére, és megfelelne a nemzetközi biztonsági előírásoknak. A miniszter kiemelte, hogy az intézkedéscsomagnak részét képezi a vonatvezetők és a biztosító személyzet közötti hálózaton belüli kommunikáció, valamint az alagutak világításának megoldása is.
A forgalom újraindításának első lépéseként március 22-e óta több más vonalon közlekedtek már személy- és teherszállító vonatok, de Athén és Szaloniki között csak most indulhattak újra a a személyvonatok, mert időbe telt a vonatvezetők által felvetett problémák kivizsgálása.
Görögország történetének legsúlyosabb vasúti szerencsétlensége február 28-án történt hajnalban, amikor egy Athénból Szalonikibe tartó személyvonat és egy tehervonat ugyanazon a vágányon haladva frontálisan összeütközött. A balesetben 57-en vesztették életüket, és több százan megsérültek.
A hír hallatára tömegek vonultak utcára és követelték a korábban jelentősen alulfinanszírozott görög vasutak súlyos problémáinak megoldását, valamint a katasztrófa felelőseinek megnevezését és felelősségre vonását.
A miniszter tájékoztatása szerint a jövő héttől további vasútvonalakon indulhat újra a személyszállítás az országban.