A Neptune fedélzetén zajlik majd a cseppfolyósított földgáz feldolgozása. A hajó a Rügen szigeti Mukran kikötőjében horgonyoz, majd onnan a szükséges előkészületek után Lubmin kikötőjébe folytatja útját, ahol úszó terminálhajóként végső állomáshelye lesz.
Valójában egy olyan egy speciális hajóról - hivatalos elnevezéssel úszó tároló és visszagázosító szerelvényről (Floating Storage and Regasification Unit - FSRU) - van szó, amelynek közreműködésével gáz halmazállapotúvá alakítják és a szárazföldi vezetékrendszerbe táplálják a tengeren tartályhajókon érkező LNG-t.
Az energiaválság elleni harcban és az Oroszországtól való energiafüggőség megszüntetése érdekében
a német kormány a jövőben egyre erőteljesebb mértékben kíván támaszkodni a cseppfolyósított földgázra.
A Neptune anyaországa Wales, ahonnan másfél hét alatt érkezett Mukran kikötőjébe.
Az ARD beszámolja szerint a 280 méteres hajó fedélzetén történik majd az LNG felvétele, felmelegítése, majd gáz halmazállapotúvá történő átalakítása.
A hajó működtetéséért felelős Deutsche Regas vállalat közlése szerint a Neptune december 1-től "bevetésre kész". Ehhez azonban még szükség van a tartományi hatóságok szükséges engedélyeire.
A Neptune fedélzetére kisebb "komphajók" szállítják majd a cseppfolyósított gázt egy a Balti-tengeren állomásozó tárolóhajóról, amelyet ismét tankerek töltenek fel.
A német kormánykoalíció ígérete szerint az LNG használata jövő télen az energiaellátás biztosításának sarokkövét jelenti majd.
A tervek szerint az alsó-szászországi Wilhelmshavenben és a Schleswig-Holsteinben lévő Brunsbüttelben még ebben az évben hasonló úszó LNG-terminálok kezdhetik meg működésüket.
Az európai országok - köztük Németország - mostanáig mindenekelőtt az Egyesült Államokból jutnak cseppfolyósított földgázhoz Hollandián, Belgiumon és Franciaországon keresztül.
A legnagyobb exportőrök közé tartozik Katar is, az öböl-menti országgal a német kormány a beszerzés érdekében intenzív együttműködést folytat.
További fontos LNG-exportáló Ausztrália, Malajzia és Nigéria is.