eur:
396.51
usd:
358.83
bux:
71871.89
2024. szeptember 11. szerda Teodóra
Nyitókép: Pixabay

Ötnapos vasúti sztrájk kezdődik Németországban

A szakszervezet 3,2 százalékos béremelést és a koronavírus-járvány megpróbáltatásai miatt 600 eurós prémiumot követel.

Ötnapos sztrájkot hirdetett a német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság személyszállítási ágazatában, a munkabeszüntetés csütörtökön kezdődik.

A GDL hétfői bejelentése szerint a személyszállításban csütörtök hajlani 2 órától kedd hajnali 2 óráig sztrájkolnak. A DB teherszállítási ágazatában már szerdán 17 órától felfüggesztik a munkát.

A szakszervezet augusztusban kétszer két napig sztrájkolt. Előrelépés nem történt a bértárgyaláson. Ezúttal az érdekképviselet történetének egyik legnagyobb szabású nyomásgyakorló akcióját szervezik meg.

A sztrájk "szándékosan" ennyire hosszú, a DB vezetőinek hozzáállása miatt "nem vagyunk hajlandóak rövidebb munkabeszüntetést kezdeményezni" - nyilatkozott Claus Weselsky, a GDL elnöke.

A szakszervezet 3,2 százalékos béremelést és a koronavírus-járvány megpróbáltatásai miatt 600 eurós prémiumot követel, a bérmegállapodást pedig 28 hónapra kötné meg. A DB 3,2 százalékos emelést ajánl, de 40 hónapra kötne megállapodást.

A sztrájkban a bérek mellett szerepe van a hatalmi harcnak is, amelyet a nagyjából 40 ezer embert - mozdonyvezetők mellett vonatkísérőket is - képviselő GDL folytat a DB-nél működő másik, sokkal nagyobb érdekképviselettel, a mintegy 200 ezer munkavállalót összefogó vasutas és közlekedési dolgozók szakszervezetével (EVG).

Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×