eur:
390.9
usd:
360.09
bux:
73174.1
2024. július 27. szombat Liliána, Olga
Nyitókép: Freepik / jannoon028

Megugrott az online kiskereskedelem forgalma

A hazai online kiskereskedelem forgalma 17 százalékkal nőtt tavaly az előző évihez képest, elérte a nettó 425 milliárd forintot a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.

A 3,2 millió aktív online vásárló többet költött termékekre, tavaly az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot az előző évi 10 ezer forint után - ismertette Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a növekedés dinamikája lassult, 2016-ban és 2017-ben 18 százalékkal bővült a forgalom az előző évihez képest. Az online vásárlók számának növekedési üteme is évről évre lassul.

Az online kiskereskedelmi szektor további bővülése már elsősorban az átlagos vásárlási érték növekedésétől és a rendelési gyakoriságtól függ, a kereskedelemnek érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni - mutatott rá a GKI Digital vezető tanácsadója.

Tavaly az e-kereskedelem 4,5 százalékát adta a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak.

A mérések szerint a hazai vásárlók 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ami 13 százalékos növekedés 2017-hez képest. Egy vásárló átlagosan 12-szer rendelt terméket az interneten, ami 7 százalékkal több az előző évinél. Az éves átlagos költés megközelítette a 133 ezer forintot.

A teljes magyar online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka olyan kereskedéseknél realizálódik, ahol van valamilyen offline értékesítési csatorna is.

Az online piacon az értékben mért legnagyobb forgalma a műszaki cikkeknek volt, ezt követték a játékok és kulturális termékek, a számítástechnika, a gyorsan forgó fogyasztási cikkek, majd a divat és sport, a szépség és egészség, valamint az otthon és kert szektorba tartozó termékek.

Az e-kereskedelemben a műszaki cikkek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek területe fejlődött a legdinamikusabban, mintegy 21 százalékkal.

A magyar fogyasztók még mindig gyakran fizetnek készpénzzel, a tranzakciók csaknem 60 százaléka készpénzes volt tavaly.

Az adatok szerint a vevők 27 százaléka fővárosi, tehát már jelentős a vidéki online vásárlók aránya. A hazai online vásárlók átlagéletkora 45 év.

A kézbesítési, átvételi megoldások közül a magyar vásárlók a leggyakrabban továbbra is a házhoz szállítást választják, ez adta tavaly a teljesített online tranzakciók 52 százalékát. Az elmúlt évek fejlesztései miatt ez a kézbesítési mód tervezhetőbbé, kiszámíthatóbbá vált. Az átadópontok szerepe viszont 19-ről 17 százalékra csökkent.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Felemás hangulatban telt a kereskedés reggel Ázsiában, de az európai tőzsdéken már látszik némi hangulatjavulás a hét korábbi részében látott eséshez képest. Megérkeztek ma a havi amerikai PCE-adatok, amelyek a várakozásoknak megfelelően az infláció további lassulását mutatták, ám mivel a tegnap megjelent második negyedéves adat már magában foglalta a júniust is, így nagy meglepetése nem lehetett számítani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×