eur:
387.82
usd:
358.32
bux:
66185.37
2024. február 23. péntek Alfréd
Nyitókép: Freepik / jannoon028

Megugrott az online kiskereskedelem forgalma

A hazai online kiskereskedelem forgalma 17 százalékkal nőtt tavaly az előző évihez képest, elérte a nettó 425 milliárd forintot a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.

A 3,2 millió aktív online vásárló többet költött termékekre, tavaly az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot az előző évi 10 ezer forint után - ismertette Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a növekedés dinamikája lassult, 2016-ban és 2017-ben 18 százalékkal bővült a forgalom az előző évihez képest. Az online vásárlók számának növekedési üteme is évről évre lassul.

Az online kiskereskedelmi szektor további bővülése már elsősorban az átlagos vásárlási érték növekedésétől és a rendelési gyakoriságtól függ, a kereskedelemnek érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni - mutatott rá a GKI Digital vezető tanácsadója.

Tavaly az e-kereskedelem 4,5 százalékát adta a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak.

A mérések szerint a hazai vásárlók 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ami 13 százalékos növekedés 2017-hez képest. Egy vásárló átlagosan 12-szer rendelt terméket az interneten, ami 7 százalékkal több az előző évinél. Az éves átlagos költés megközelítette a 133 ezer forintot.

A teljes magyar online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka olyan kereskedéseknél realizálódik, ahol van valamilyen offline értékesítési csatorna is.

Az online piacon az értékben mért legnagyobb forgalma a műszaki cikkeknek volt, ezt követték a játékok és kulturális termékek, a számítástechnika, a gyorsan forgó fogyasztási cikkek, majd a divat és sport, a szépség és egészség, valamint az otthon és kert szektorba tartozó termékek.

Az e-kereskedelemben a műszaki cikkek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek területe fejlődött a legdinamikusabban, mintegy 21 százalékkal.

A magyar fogyasztók még mindig gyakran fizetnek készpénzzel, a tranzakciók csaknem 60 százaléka készpénzes volt tavaly.

Az adatok szerint a vevők 27 százaléka fővárosi, tehát már jelentős a vidéki online vásárlók aránya. A hazai online vásárlók átlagéletkora 45 év.

A kézbesítési, átvételi megoldások közül a magyar vásárlók a leggyakrabban továbbra is a házhoz szállítást választják, ez adta tavaly a teljesített online tranzakciók 52 százalékát. Az elmúlt évek fejlesztései miatt ez a kézbesítési mód tervezhetőbbé, kiszámíthatóbbá vált. Az átadópontok szerepe viszont 19-ről 17 százalékra csökkent.

Címlapról ajánljuk
Milyen köztársasági elnök lesz Sulyok Tamás? – Schiffer András Aréna-interjúja

Milyen köztársasági elnök lesz Sulyok Tamás? – Schiffer András Aréna-interjúja

A kormánypártok Sulyok Tamást, az Alkotmánybíróság elnökét jelölik köztársasági elnöknek. Schiffer András ügyvéd, volt országgyűlési képviselő, az LMP korábbi frakcióvezetője az államfőjelölt kiválasztásának a szempontjairól, a leendő elnök erényeiről és hiányosságairól, valamint a nemzet egységének a kifejezéséről is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.02.23. péntek, 18:00
Resperger István
ezredes, a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×