Az álhíreket terjesztő oldalak ezentúl nem hirdethetik magukat pénzért a Facebokon - jelentette be közleményében a világ legnagyobb internetes közösségi szájtja.
Nem ez az első ilyen intézkedés a Facebooknál, amelyet az amerikai elnökválasztás kampányában sok vád ért amiatt, hogy nem tesz semmit a politikai és tudományos hazugságokat terjesztő propaganda ellen - mondta az InfoRádió ReggelInfo című műsorának Lévai Richárd közösségi marketing specialista.
„Az álhírterjesztő oldalak nagy része abból él, hogy a honlapon, ahova a Facebook-kattintás után érkezünk, mindenféle hirdetések vannak elhelyezve, amelyek a nagy kiszolgálórendszerektől származnak, ezt próbálják meg elvenni tőlük.
Így már macerásabb lesz megélniük.
A másik csapásirány az, hogy ellenőrző portálokkal szövetkezik a Facebook, ennek eredményeként az álhírnek tűnő bejegyzések mellett megjelenik egy, vitatott tartalmat jelző címke, hogy gondoljuk meg a megosztását. Sőt kiegészítő linkeket is ajánlhatnak, amelyek viszont a valós híreket jelenítik meg.”
A szakértő szerint az álhíroldalak hirdetési lehetőségének megvonása is hatékony módszernek ígérkezik.
„Ez azért fontos, mert
az álhíroldalaknak is kell egy közönség, ahova el tudják juttatni a híreiket.
Ha ez megszűnik, nehezebben tudják felépíteni, akkor korlátozva van az elérhető embermennyiség, ami az álhíroldalak rendelkezésére áll.”
Az álhíroldalak által jelentett probléma nagyságát az is mutatja, hogy ezzel az intézkedéssel a Facebook jelentős bevételről mond le, nyilván azért, mert megőrizheti a hitelességét -- tette hozzá Lévai Richárd közösségi marketing specialista.