Az ötlet az Európai Unió női egyenjogúsági bizottságától származik. Eva-Britt Svensson svéd európai parlamenti képviselő máris arra szólította fel a tagállamokat, hogy érvényesítsék a jelenleg is érvényben lévő szabályokat, lépjenek fel a szexista és diszkrimináló reklámokkal szemben.
A politikus emellett a hirdetéseket ellenőrző testület felállítását javasolja, és zéró toleranciát sürget a nőket lealacsonyítóan bemutató reklámokkal szemben. Hozzátette: a hirdetésekben megjelenő nemi sztereotípiák jelentősen nehezítik a férfiak és nők közötti társadalmi különbségek mérséklését.
"Amikor a nőket és a férfiakat ezekben a szerepekben ábrázolják, annak az a következménye, hogy az élet más területein, más helyzetekben is nehéz lesz megítélni a valós képességeiket" - fogalmazott a svéd képviselő.
Ha a javaslatot elfogadják, nemcsak a lengén öltözött hölgyek tűnhetnek el a hirdetésekből, hanem a konyhában főzőcskéző háziasszonyok és a garázsban barkácsoló férfiak is, hiszen ezek is a nemekkel kapcsolatos régi beidegződéseken alapulnak.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban