A megbízhatónak tekintett Gfk piackutató intézet most közétett felmérése alapján a fogyasztók már nemcsak napi szükségleteik fedezésére adnak ki pénzt, hanem egyre lelkesebben vásárolnak kevésbé fontos árucikkeket is.
A hangulati barométer tavaly nyár óta először emelkedett több mint egy egész százalékkal, és ebben a hónapban már megközelítette a derűlátásról tanúskodó 6 százalékot.
A Gfk igazgatója a tanulmány ismertetésekor rámutatott arra, hogy konjunktúra végre érezteti hatását a kiskereskedelemben is. Megfigyelők szerint a munkanélküliség érezhető csökkenése és a fizetésemelést biztosító tarifaszerződések megkötése is fontos szerepet játszik abban, hogy megjött a fogyasztók vásárlási kedve.
Az állástalanok számának fokozatos csökkenésével kapcsolatos jelentések lélektanilag is megalapozták a fogyasztói hangulat érezhető javulását. Az igazgató azonban óvott a túlzott derűlátástól, ugyanis a drágulás elhatalmasodása ismét visszavetheti a vásárlási kedvet.
Az év eleje óta azonban az infláció aránya meghaladta a 3 százalékot.
Hanganyag: Vincze András (München)