A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium helyettes államtitkára elmondta: romániai tájékoztatás szerint valóban megsérültek a csövek, ám azt már elzárták, és megkezdték a vezeték cseréjét.
Rakics Róbert hangsúlyozta: a sérült csövekben ragadt, megfagyott zagyot ideiglenesen műanyag-hordókban, teherautókon szállítják a derítőhöz.
Romániában 2000. január 30-án ennek a nagybányai vállalatnak szakadt át a derítőgátja. Akkor becslések szerint 100 ezer köbméter cianid- és nehézfémtartalmú szennyvíz ömlött a Lápos folyóba, ahonnan a Szamosba és a Tiszába került.
A környezeti katasztrófa Magyarországon mintegy másfél millió embert veszélyeztetett, tömeges halpusztulást okozott, és ezer, halászattal vagy vízparti turizmussal foglalkozó ember megélhetését tette bizonytalanná.
Ezért állt le a Déli pályaudvar