Tavaly a Magyar Suzuki 111 492 autó gyártásával zárta az évet, ez csökkenés az előző évhez képest, ugyanakkor a gyár eladásai növekedtek Európában - mondta az InfoRádió kérdésére a vállalat vezérigazgató-helyettese.
Hozzátette: nagyjából ezzel a darabszámmal terveztek már év elején, köszönhetően annak, hogy tavaly nem voltak olyan nagy problémák, mint a Covid időszakában, amikor kénytelenek voltak hosszabb ideig szüneteltetni a termelést.
"2021-ben és az azt követő évben nem tudtuk teljesíteni a rendelési állományt, főleg a chiphiánynak köszönhetően, úgyhogy felgyülemlettek a megrendelések, amiket a 2023-as gyártásunknak köszönhetően tudtunk teljesíteni. Tehát nem csak magának a 2023-as piaci igénynek szólt ez a kiemelkedő darabszám, hanem nem teljesített rendelési állománynak is" - értékelt Krisztián Róbert.
Ezzel a darabszámmal a Suzuki alapvetően az európai piacon tudta növelni a piaci részesedését, hiszen miközben 23-ban 1,5 százalékos piaci részesedést értek el, a következő évben 1,6 százalékot, vagyis a csökkenő gyártási darabszámmal a piaci részesedésük európai szinten növekedett.
"Az összeurópai piacon stagnálással, nagyjából ugyanazzal az eladással számolunk, mint 2024-ben, a magyar piacon pedig enyhe, egyszámjegyű növekedéssel számolunk. 2024-ben az összgyártásunknak körülbelül a 87 százaléka exportra ment, és 13 százalék körül volt, ami a hazai piacra ment. A hazai piacon tavaly vezető pozíciót sikerült elérnünk, közel 13 százalékos piaci részesedésünk volt" - mondta a vezérigazgató-helyettes.