Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Budapest Airport/Baranyi Robert

Ég és föld a különbség a Budapest Airport és a reptéri dolgozók elképzelései között így, a nyár elején

3,3 kontra 10 - ez a bérfejlesztési elképzelés fagyott be hetekkel ezelőtt a ferihegyi reptéren. Közben nyakunkon a nyár, napi 400 járattal - és várhatóan késésekkel, kimaradásokkal, a reptéren kígyózó sorokkal.

A Pénzcentrum úgy tudja, sztrájk készülődik a ferihegyi reptéren, a légiközlekedési szakszervezetek és a Budapest Airport álláspontja a tárgyalások ellenére sem közeledik egymáshoz.

Mint a portál a részletekről írja, a bérfelzárkóztatás kérdésben tapasztalható véleménykülönbség mértékére jellemző, hogy az üzemeltető által ajánlott 3,3 százalékos béremelés háromszorosát (10 százalék) követelik a dolgozók - legalább -, vita van továbbá az elégséges szolgáltatás mibenlétéről is.

Mondani sem kell, a helyzet utasok tömegét érinti, az időzítés pedig rettenetes: mindjárt itt a vakáció.

A dolgozók érdekeit

  • a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet,
  • a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete és
  • a Repülőteret Üzemeltető Dolgozók Szakszervezete

képviseli, közlésük szerint eredményesen küzdöttek a magánosítás ellen, abban is bízva, hogy stabil, emelkedő pályára áll a sorsuk, ehelyett most azt kell látniuk, hogy csökkenhet a reálbér.

A Budapest Airport viszont amondó, a munkavállalók bére az elmúlt években dinamikusan nőtt, a juttatási csomag versenyképes, a cég összességében felkészült a nyárra, ami 3,7 százalékos növekedést mutathat számokban az előző éviekhez képest.

Az elsőként említett szakszervezet elnöke a portál megkeresésére elmondta, a szektor munkaerőhiánnyal küzd a nyomott bérek és a munkakörülmények miatt, egyre több a tennivaló, ember viszont nincs, aki a feladatokat elvégezze, ha viszont a munkaterhek csökkennének, a megélhetés kerülne veszélybe. Erre volna gyógyír a két számjegyű százalékos béremelés, de ezen kívül a terhelés csökkentése is.

Egy esetleges sztrájk alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásokról a reptér azt mondja, a teljes üzemelés tekinthető elégséges szolgáltatásnak, ez viszont a munkavállalók szerint nem tárgyalási alap.

A repülést évről évre sújtja a gépek szervizelési nehézsége, emiatt sok a késés és a járatkimaradás is, miközben naponta akár 37 ezer gép is fent lehet Európa légterében. Budapest napi átlag 400 járatot kínál nyáron, ez komoly terhelés az infrastruktúrának.

Címlapról ajánljuk
Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.

Donald Trumpnak „jól fog menni” az ukrán és az orosz elnökkel is

Mindkettejükkel találkozik az amerikai elnök, előbb Volodimir Zelenszkijjel vasárnap Floridában. Az előzetes egyeztetések már zajlanak.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×